Herfst

Vooralsnog bevinden we ons nog steeds in de herfst, mijn favoriete seizoen. Regen en wind maar ook mooie kleuren in de natuur, vogels op mezenbollen en heerlijke geuren. En zo zat ik vandaag achter de naaimachine te werken aan een nieuwe sprookjesjurk en ik dacht: “ik wil een pennenzak maken.” En toen had ik plots geen zin meer in heel die jurkenhistorie en begon aan een pennenzak met paddenstoelen, hij lag hier al een hele poos geknipt klaar. Vorig jaar waagde ik me ook al eens aan de pennenzakkerij maar dat bracht enkel een hele hoop frustratie omdat ik die hoeken niet mooi gemaakt kreeg.

 

 

 

 

 

 

 

Deze maakte ik volgens het patroon van de Nadia Pouches van I Think Sew. De uitleg die ze erbij geven is heel summier maar mits een beetje naaikennis kan zelfs ik daar wel iets van maken. De paddenstoelen staan op hun zij, ik vergat de handige treklipjes aan de zijkanten en de kleine hoekjes afzetten met biais is nu niet van ’t properste werk dat ik al ooit afleverde maar ‘soit’ we hebben een pennenzak en dat was wat ik wou.

Nog herfstige ideeën nodig? Ik pinde op pinterest dit prachtig herfstboeket van esdoornbladeren. Ik ging op zoek maar vond enkel de gewone esdoorn en niet de variant met de mooie rode bladeren. En dan vouwen,… ik zal nog wat moeten oefenen medunkt maar we zijn toch nuttig bezig geweest zullen we maar denken.

 

2 thoughts on “Herfst

Geef een reactie

