Een wijze jas voor het schrift met de harde kaft.

Allé, nu we de ‘truuken van de foor’ kennen gaan we er volledig voor hé. Een jarig meisje van 8 in combinatie met werken maar toch uit traditie een hANdgemaakt cadeautje willen opsturen maar absoluut geen tijd en zin in rokjes zoals ze gewoon is,… ASEM. Dus ik dook in mijn lappenmand en viste daar de wijze uiltjes uit. Met de tip om voor een schrift met harde kaft 2 à 4 mm extra toe te voegen maakte ik een nieuw patroon naar de beschrijving uit het boek Zo Geknipt.

De elastiek komt uit de Veritas en is aan de dikke kant waardoor ik geen leuke knopen kan vinden met gaatjes die groot genoeg zijn om die elastiek door te rijgen. Houten knopen hebben grotere gaatjes dus koos ik daarvoor. Ik draai aan de uiteinden wat plakband om de elastiek er gemakkelijker door te krijgen.

Vier keer stikken en zo’n cover is klaar en tadaaaa toen kwam het spannende moment om het schrift met de harde kaft in de cover te krijgen,… Tedujuu,… dat zal toch zeker niet weer te klein zijn???? Maar gelukkig vond ik de manier, ik deel hem graag met u want ik heb er even over moeten nadenken hoor. Het schrift is trouwens ook in ’t geheel niet assorti met de kleuren van de cover maar dat heb ik mij voor één keer niet aangetrokken. Snel en op tijd op bestemming was mijn hoofddoel. Et voila,… zo simpel is dat eigenlijk. Maar ge moet het weten.

 

 

7 thoughts on “Een wijze jas voor het schrift met de harde kaft.

  1. en De Dochter was dubbel blij: ze heeft nog genoeg rokjes en vond het superleuk om een origineel dagboek te krijgen als kado! ’t is echt geslaagd, (bijna) zo knap als mijn pauwenfarde maar we gaan toch niet ruilen want we houden aan onze hANdgemaakte geschenken! en nu nieuwsgierig zijn naar de geheimen die erin gaan komen…
    je bent een creatieve schat! ❤

Geef een reactie

