Verlof, verlof,…

‘Verlof, verlof de naaimachine staat onder ’t stof. Het is haast niet te geloven maar de afgelopen maand stond mijne compagnon gewoon stil en ik kocht zelfs gene millimeter stof. Ik vertoon tegenwoordig meer interesse in de sportieve kant van ’t leven en in plaats van stof kocht ik loopschoenen, loopkledij en een hartslagmeter. Deze laatste aankoop strooide helaas wat roet in mijn sportieve leven. Denkende dat ik goed bezig was en 5 km op een half uur liep zonder buitenasemigheden en dagenlange spierpijnen gaf de hartslagmeter aan dat ik een half uur tegen mijn maximale hartslag liep. “Wat gij doet is onmogelijk An” sprak de dokter “uw tong moet op uw tenen hangen!” “Uwe meter is kapot!” Zodus liep ik met een andere meter maar het onmogelijke bleek waar, hetzelfde resultaat. “Dan hebt ge een ritmestoornis bij inspanning” sprak mijnheer doktoor en hij stuurde mij naar de cardioloog alwaar ik volgende week eens op bezoek mag.

In afwachting denkt een mens al eens na en het besef van een mogelijk -daarom niet meteen ernstig- mankement aan mijne moteur deed mij besluiten om toch maar iets eerder dan voorzien aan mijn levenswerk te beginnen. Iedereen heeft wel zo’n lijst met dingen die hij nog wil doen of maken tegen dat hij op zijn pensioen is. Op mijn lijst stond een gehaakte sprei. Zo’n ding met granny’s maar granny’s liggen mij niet. Granny stripes was een andere optie en dat loopt makkelijk en snel. Vorige week zondag deed ik den opzet en inmiddels zijn we al zo’n dikke 75 cm en een heleboel kleurrijke strepen verder. Vrolijk word ik ervan. En verslavend is het ook. Als ik aan dit tempo kan verder werken dan is ze binnen een week of 3 zo’n 2 meter lang en lig ik tegen de winter onder een hANdgehaakt dekentje dat voorzekers een erfstuk zal worden.

Verder is de dochter nog steeds voorzien van haar 2 gipsen maar die is ze inmiddels al zo gewend dat ze haar niet meer hinderen tijdens het spel. Bezigheden zoeken is een ander paar mouwen. Momenteel lopen ze hier in badkostuum rond en spelen zwembad op het droge. Wat is er plezanter dan duiken op een deken terwijl de zwempoes naast het zwembad ligt te kijken? Ondertussen ben ik de badmeester én de poolgirl die hen van de nodige versnaperingen moet voorzien.

Vanmorgen kroop ik dan toch nog eens achter de naaimachine om een lang beloofde kussenovertrek te maken in iets bordeaux-achtig met boogjesmotief. Nu vonden ze  het  zo jammer dat die niet voor ons was, dat ik nog maar eentje maakte. Een stuk appeltjesstof van byGraziela gekocht bij Vermiljoen leende zich daar perfect toe. En dan nog bijpassende appelkommetjes van bij den Blokker en de dames kunnen eten aan hun zwembad.

Voila, ge zijt alweer ge-updated sé. Wij gaan verder vakantie vieren.

4 thoughts on “Verlof, verlof,…

Geef een reactie

