Kopzorgen

Ondanks een week met helse tandpijn rolde er hier nog ’t één en ’t ander van den band. Nu ik ’t patroon toch in de vingers had werd het alweer een seashore sundress van Oliver +S. Ik ben twijfelachtig over de maten. Ik heb al gelezen dat ze erg smal vallen dus ik dacht: laat ik het dan maar wat wat groter zien en zodus maakte ik maatje 18-24 maand. Als ’t dit jaar niet past dan zal het voor volgend jaar zijn hé. De jarige bestemmeling viert binnenkort haar eerste verjaardag. De stof die komt gewoon uit het rek van Pauli.

En aangezien ik nog wat stof over had dacht ik een bijpassend zonnehoedje te maken naar de tutorial van Miekks. Ik maakte maatje dreumes met als hoofdomtrek 48 cm. Het ding past echter op mijne kop. Héhé. Dus dat zal herbeginnen zijn of zoeken naar een ander patroon. Ik dacht dat ik in één van mijn ottobres nog zoiets had staan. Dat hoedje maken is voor mij ook een enorm gesukkel. Die rondingen stikken zonder miljoenen plooien te stikken,… als ge mij den ultieme tip kunt geven laat hem maar komen.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

4 thoughts on “Kopzorgen

  1. Schoon ze ! Die stapel zonnehoedjes die ik maakte is een gratis ottobre patroontje en de maatjes lijken mij wel te kloppen hoor. Van de 6 bovendeeltjes 2 keer 2 aan elkaar stikken, en dan aan die 2 aaneengestikte het 3de eraan (dus ook 2 keer), en dan die 2 symmetrische deeltjes van telkens 3 aaneengestikte stukjes volledig van basis over hoofdje naar basis aan elkaar stikken en dan de rand er nog aan. En volgens mij levert dat dan geen problemen op.
    Dit is ook een patroontje van zo’n hoedje zoals jij maakte dat ook klopt qua maten (testte het ooit eens uit bij mijn zonen) :
    http://www.u-createcrafts.com/2010/05/creative-guest-sew-much-ado-4-in-1.html

  2. Geen tips spijtig genoeg, maar ‘k ga mijn eerder gezegd zijnde gezegde nog eens herhalen: “zo schoon, mijn hart staat er stil van”. Trouwens fototaktisch heel slim, zo met die bloemekes in dezelfde kleur op de muur!

Geef een reactie

