De Sherlock Holmes tas

Of ik een tasje wou maken dat ‘de Va’ aan zijn fietsstuur kan hangen als hij boekjes van één of andere vereniging gaat bedelen. ’t Is maar een vraag maar het antwoord liet lang op zich wachten. En nu is het bijna vaderdag en is de tas voor ‘de Va’ eindelijk klaar.

Stof kiezen voor een man, dat vind ik het moeilijkste wat er bestaat. Ik dook in mijn stoffenkast en hoop dat Va een schoon ruit à la Sherlock Holmes wel kan waarderen. De ruitenstof bevat iets synthetisch wat haar nogal slappekes maakte om een tas van te maken. Ik dook in mijn enorme bak vlieseline en viste er een H200 uit. Om tassen te verstevigen had ik die nog nooit gebruikt maar eureka, dat is zo goed meegevallen dat ik dat meer ga doen.

De lengte van de hengsels maakte ik korter dan voorzien op vraag van de Va maar nu hoop ik dat de tas zelve qua model niet te lang uitvalt en bijgevolg in zijn fietswiel draait. En verder heeft de tas de nodige mANkementen maar dat maakt ze net authentiek en hANdgemaakt.

Het patroon en de werkwijze is hier terug te vinden.

7 thoughts on “De Sherlock Holmes tas

Geef een reactie

