Zure tenen

Wat gaat er nu weer komen? Ik hoor het u al afvragen. Wel het zit zo: de afgelopen nachten was ik werkende en gisterenavond liep ik voorbij de snoepautomaat en gaf te kennen dat het zakje zure tenen mijn ogen uitstak. Helaas was ik in sport -en regenweermodus met de fiets naar het werk getrokken en had ik geen sjakos en dus enkel mijn identiteitskaart en een briefke van 5 euro bij om niet als landloper door het leven te gaan.

Na de toer keerde ik terug naar het lokaal en wat stond er te wachten op mijn plaatske aan de tafel,… een zakje zure tenen.  Om mijn lieve collega op hANdgemaakte wijze terug te betalen, maakte ik snel een ritstasje naar de uitleg van Miss Stik. Centen erin, bedanktkaartje eraan en alles in een pergamijnen zakje dat ik opsmukte met namaakwashi van den Hema. Opsmukken met washi is nog niet meteen één van mijn specialiteiten maar ’t is het gebaar dat telt hé.

Het pakske zal seffens stiekem in de werkvalies van de collega gestopt worden. Het is eens wat anders dan alle andere brol die we er anders grapsgewijs durven insteken om dan keihard te lachen omdat er weer eentje met iets raars naar huis is.  De foto’s zijn slecht. Er trok net een regenbui over en het natuurlijke licht was op en ik heb niet veel geslapen en heb bijgevolg weinig zin om veel moeite te doen. (maar wél tijd en goesting om bedankingszakjes voor zure tenen te maken)

2 thoughts on “Zure tenen

  1. Amai, hou je maar gereed … wie weet krijg je elke shift een zakske zure tenen … dan gaat ge nogal ritszakskes kunnen maken!

Geef een reactie

