Tegen de klok

Het was hier lang stil maar de afgelopen dagen was het naaien tegen de klok. Recht of scheef dat maakte niet uit als ik maar niet teveel aan andere dingen moest denken. En dat werkte, het denken maar ook het scheve.

Soms krijg ik mails met de vraag of ik dingen verkoop of maak op vraag. Helaas,… ik werk liever voor goede doelen of ik maak dingen om andere mensen mee te plezieren. Toen ik deze stof in de Alegriareeks van cloud9 tegenkwam op een surftocht langs buitenlandse stoffenwinkels wist ik meteen dat een maaksel uit deze stof vriendin Nele zou plezieren. Ik vroeg haar wat ze nog kon gebruiken want ondertussen is ze al voorzien van mening hANdgemaakt item. Een map om breipatronen in op te bergen moest het worden.

Ik gebruikte het patroon van de laptop sleeve van Keyka Lou omdat daar een A4 map zou moeten inpassen. Dat ik fan ben van de patronen van Keyka Lou dat wist ge voorzekers al maar ik zal het nog eens zeggen: ze zijn fantastisch. Helder, goed uitgelegd en het resultaat is bijna altijd zoals dat op de foto.

Buiten een stockbreuk van de vlieseline H640 bij Veritas ging er weinig mis. Of toch, ik ben niet tevreden over de rondingen van flap, die zijn ongelijk maar omdat ik ze al had ingeknipt kon ik ze niet meer herdoen. Beter  eerst eens keren en kijken in ’t vervolg. En ook de velcro had ik beter iets hoger gezet gezien hij niet gebruikt zal worden om een laptop in te steken, een map is iets dikker.

Maar Nele hiepte toch luid zodus ik dénk dat ze tevreden is. -SMILE-

En nu naaien we nog even vollenbak door,… ik heb nog wat spannende uren voor de boeg tot morgenavond half 5,… Mocht u toevallig niets te doen hebben en een daad van menslievendheid willen stellen: zet uw duimen dan omhoog voor mij, ik dank u zeer.

5 thoughts on “Tegen de klok

Geef een reactie

