Voor de kleine boodschap

Nu zijt ge curieus wat er gaat verschijnen hé? Nee, het is géén gehaakte reserve WC-papierrolhouder. Het is een mini-versie van de grocery bag, een tas die ik al een aantal keer maakte naar het patroon van Keyka Lou. Dat zijn geweldige patronen trouwens om allerlei truukskes in  tassenmakerij te leren. Maar ’t was blijkbaar wat lang geleden want ik dacht dat ik het intussen wel zonder handleiding kon en heb mijn handgrepen in de verkeerde richting gezet. Ik weet het, als ik het u niet had gezegd had ge ’t niet geweten. Maar we moeten eerlijk blijven hé. De hengsels bezorgden me overigens nog meer kopzorgen want ik kreeg die op geen enkele manier mooi ge-topstitcht. Mijn steken versprongen iedere keer weer. Nieuwe naald hielp niet, persvoetdruk verzwaren hielp niet en zelfs het boventransport wou alleen dansende steken maken. Na 5 keer uithalen heb ik ge-foert en blijft het zoals het is.

10 thoughts on “Voor de kleine boodschap

  1. Desondanks alle hindernissen vind ik het een geweldig leuk tasje. Ik heb ze zelf ook al een paar keer in de grote versie gemaakt. Altijd een topper!

  2. Ik vind het veel mooier met de handvaten zo! Veel meer een handtasje. Als ik foto’s van die tas zag passeren, had ik altijd het gevoel dat die handvaten er fout aanstonden. Jij hebt het dus juist gedaan naar mijn gevoel!🙂

Geef een reactie

