Ondertussen in de stoffenwinkel,…

Starring:

  • De geduldige stoffenverkoopster,
  • De madame, de hond én de hele uitzet (mand en kostuum)
  • De stoffenverkoper
  • Mezelf en mijneigen.

‎”Maar hoe goa ik doar oan beginnen madame, ik kan niet stikken!” “Zo een mand moaken dat is ni simpel poas ik”

‎”En dan de kleur, de kleur! Ik hem hie naa graas gepakt mo ik twaafel of ik toch ni beiter da gruun zaa pakken.” “Wa peisde gaa madame?”

‎”En dan dienen onderkant é, dat is precees vuuring of zoewiet?” “Mo da baat em kapot zodus ik paasde oem iet anders te pakken?” “Wa paasde gaa madame?” “En hoeveel zou’k doeveu vandoen emme?”

 Ondertussen staat de verkoopster naarstig de hondenmand op de meten.

‎”En dan wazzek oan ’t peizen é, veu zijne mantel of da’k dan ni beter van dei verduisteringsstof zou pakken of is dat ni woaterdicht madame?”

‎”Moh wétte, ik goa doar mee wachten want ’t reigent naa toch ni é en ik paas dattem ginne kaa heeft want aa eft zaane mantel naa oek ni oan é”

‎”De vroag is allien, wie goat dat stikken???” Kijkt de winkel rond.

Verkoopster meet nog steeds de hondenmand.

 Verkoopster: ge gaat een meter 70 vandoen hebben.

Madame: “Ah ja? Zoudet peizen?” “Wette, ik verander naa precees van gedacht.” ” Ik goan ze in twie kleuren moaken.”

‎”Allé, ik kan ni stikken zodus hoe dat inien goat geroaken dat wettek oek ni”

 Kijkt weer de winkel rond in de hoop iemand te vinden die dat voor haar wil stikken????

‎”Wétte wa?” “Geft gewoen gruun en dan ewa voering veu vanonder” “Goade da kapot baaten Suske???”

‎”Joa sé, ik paas dat ons moeder dat dat maar moet stikken é”

‎”Mor dat mens hé gien geduld é” Kijkt de winkel rond en ik denk bijna luidop: IK WEL, IK WEL!

En toen kwam den blonde verkoper binnen, knipte mijn stof en ik was er vanaf. ZUCHT!

Toen ik buiten ging begon ze over den ABS van haar “vwatuur”

‎”Mo die is kapot en dei zegt da’k moet terug raaie” “Wétte gaa oe ver dat dat is, terug no Tsjakamakka???”

“Dus dat zal gemokt moeten worden hie in de gebure é” Kijkt de winkel rond.

Het moet gezegd: de verkoopster deed dat allemaal met de glimlach zonder ook maar één keer met haar ogen te rollen. Straf! Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

10 thoughts on “Ondertussen in de stoffenwinkel,…

Geef een reactie

