Projectenlijst

Aanvankelijk had ik besloten om vanaf het nieuwe jaar enkel en alleen nog te maken waar ik écht, echt goesting in had.  De lijst is lang,… héél lang.

  • De  crepe colettejurk voor mijzelf. Gewoon in ’t zwart, geen dure stofjes verprutsen om te beginnen. Maar ik moet ze aanpassen aan den boezem en daar zie ik geweldig tegenop. Vooruitschuiverij dus maar.
  • De Klara van De Zuster Van voor Van Katoen, omdat ik een nieuwe werkbazas nodig heb. De stukken zijn geknipt en geplakt maar verder is er nog geen vordering.
  • Een rokje voor Sarah. Stof is al gekozen maar nog onderweg en dat is af op een wip en een flik.
  • Een slab of zo wegens een onverwachts geboortekaartje dat in de bus viel.
  • De jurk voor stoere meisjes van Leven met Liv voor Van Katoen. Ligt al een eeuwigheid klaar, de stof is gekozen en voorgewassen maar ik heb de werkwijze al 100 keer doorlezen en ik vrees dat ze niet logisch genoeg is opgesteld voor mijne logica om tot een goed resultaat te komen. (door het gespring tussen mét en zonder kontflap) Maar dat ligt aan mijn simpelheid, menig mens met inzicht is mij intussen al voorgegaan mét goed resultaat.
  • Een grotere rugzak voor de kleuter des huises: de toddler backpack van Made by Rae. Al ooit gemaakt maar nu heb ik de werkwijze om ze te voeren, wat mooier gaat zijn.
  • En dan mijn Poekieknuffel van vorig jaar nog afwerken maar da’s voor ’s avonds bij de TV. De knuffel moet enkel nog benen en oren krijgen en hij is helemaal klaar.
  • En dan had ik ook nog  Een tuniek op mijn wensenlijst staan. Van Oliver +s heb ik nog nooit een bovenstuk gemaakt omdat het mij geweldig stoort dat die allemaal een knoopsluiting hebben achteraan. Maar toen zag ik hier toevallig dat je mits een kleine ingreep die knopenrij kan overslaan. Eureka! Dat wil ik dus ook proberen. Ooit, als ik tijd heb.
2 thoughts on “Projectenlijst

Geef een reactie

