Geboren

Het was een gezellige winter vorig jaar, dat is duidelijk. De afgelopen maanden werden in mijn omgeving véél baby’s geboren en deze dienden natuurlijk te worden voorzien van een hANdgemaakt geboortegeschenk. Ah ja! Maar laat ik nu meestal erg lang moeten nadenken over wat ik nu precies zou kunnen maken,… Uiteindelijk werden het slabbetjes in Vermiljoenstof. Eén van de baby’s zat toen nog gezellig overtijd te wezen in de moederbuik en ik kende geslacht noch naam. Zodus koos ik voor de baby boxes van Michael Miller in vrolijk groen. Bijpassend maakte ik kleine uiltjes en een geschenkzak uit dezelfde stof. En precies op de dag dat het laatste pakketje helemaal klaar was, werd de laatste baby ook geboren. Zo dacht ik dus 4 pakketjes klaar te hebben voor 3 meisjes en één jongen,… bleek mijn nieuwbakken neefje in het ziekenhuis een goed verzwegen nichtje te zijn,… 🙂 De slab werd het moeilijkste gedeelte van het hele pakket. Gewoonlijk maakte ik ze met een drukknoopje maar die zijn niet altijd even goed passend gebleken. De zoektocht naar een afdrukbare versie met een striklint bleek iets moeilijker. Er zijn hopen patroontjes te vinden maar die perfect op schaal afdrukken is niet simpel gebleken. Overtekenen van een bestaande slab was een eerder probeersel maar gaf meer schevigheid dan wat anders. Uiteindelijk, na afgaan van vééééél sites van mensen die de slab dachten uitgevonden te hebben,… 🙂  vond ik er eentje waarvan ik het patroon deftig kon afdrukken. Het kan u maar van pas komen mocht u ook op zoektocht gaan.

6 thoughts on “Geboren

  1. Ge zou er spontaan een nieuwe gezellige winter van maken, als er volgend jaar zo’n mooi geboortecadeau’ke voor je deur ligt! Knap gemaakt!

Geef een reactie

