Hello, Kitty!

Begin november was een enorme fan van Hello Kitty jarig. Zodus ging ik op zoek naar stof met Hello Kitty op en vond dat tot mijn grote verbazing vrij gemakkelijk. Bedoeling was om de stof te ver-rokken maar helaas mailde de verkoopster dat ze onvoldoende op de rol had en dus moest ik op zoek naar alternatieven. Gelukkig want achteraf bekeken vond ik de stof nogal fel om een rokje van te maken.

Het werd dus een tas naar een patroon van Keyka Lou. Patronen die goed zijn opgesteld en voorzien van degelijk fotomateriaal, daar is nog nooit iets mee mislopen eigenlijk. Momenteel heb je de mogelijkheid om een patroon aan te schaffen aan 5 USD, dat is minder dan 5 euro. Van deze tasjes heb ik er al een tiental gemaakt en ze blijven mijn favoriet. In plaats van een sierknoop voorzag ik het tasje van een ‘blom’ naar patroon en beschrijving van Eloleo. Ook steeds zeer degelijk gebleken in haar uitleg en fotomateriaal. Ik volgde de beschrijving en het lukte meteen. Met de overschot van de stof maakte ik een zakje met trekkoord, eveneens naar patroon van Eloleo.

Om ze te fotograferen zocht ik een rode achtergrond. Die hebben we hier in huis maar hoe hang je een tas op als er geen haak voorzien is? In de Knippie zag ik laatst dat ze hun spullen gewoon aan de muur kleefden. Met wat afplaktape was dat zo geflikt. En blijkbaar lezen wel meer mensen de knippie want je kan geen blog openen of je ziet tegenwoordig de waren aan de muur geplakt. 🙂 Zodus vandaar,… om mijneigen even te rechtvaardigen en te voorkomen dat er mails binnenvallen  à la: gij doet mij naaaaaa! 😉

En dan zou ik ook nog even deze blog willen linken gezien er een give away plaats heeft en ik die zou willen winnen gezien ik dringend een nieuwe werkzak nodig heb die ik natuurlijk zelf wel zou kunnen maken maar waarvoor mij momenteel de tijd hopeloos ontbreekt. Bij deze is hij dus gelinkt en hoop ik voor mijzelf op winst en in afwachting begin ik aan een proefversie in baalkatoen van de crepe-jurk van Colette .De patronen zijn gemaakt op cupmaat C en ik ben lid van de PVV zodus dat wordt aanpassen geblazen,… Maar in afwachting zet ge best even uwe zonnebril op en kijk naar het resultaat van mijn tas met blom in Hello Kitty stof.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

3 thoughts on “Hello, Kitty!

  1. mijn kleine Hello Kitty fan draagt elke dag haar tas mee, naar de apotheek, naar de beenhouwer, naar moeke, en altijd mag er iemand of iets anders mee; en nu hoeft ze niet meer jaloers te lonken naar mama’s pauwentas, deze originele hANdgemaakte sjakosj wordt ongetwijfeld een erfstuk voor haar kleindochter 🙂

Geef een reactie

