De stokkentent

Pinterest dat is een tof ding. Mijn maaklijst staat vol, ik heb werk tot aan mijn pensioen. Gezien ze de pensioenleeftijd willen optrekken kan ik daarenboven nog lustig dingen toevoegen. Plezant!

Begin juli werd de stokkentent gemaakt. De werkwijze is hier te vinden. Ik had toen nachtdienst en de man was met de kinderen richting IKEA gereden alwaar ze rood met witte ruitenstof kozen. Tegen dat ik goed en wel wakker was had de man zijn deel van de job al klaar en kon ik op mijn nuchtere maag en met slaapogen de bekleding beginnen stikken, dat kan niet zonder scheefstikkerij, dat begrijpt u vast wel. Maar we hadden een tent, hoera!

Na een lange vakantiemaand met slecht weder kon ze gisteren eindelijk nog eens buiten op onze minikoer alwaar dankzij de regen het onkruid welig tiert. Daarvoor hebben wij ons onlangs twee ecologische onkruidwieders gekocht die de klus vrij snel klaarden. Ik geef u ook nog graag mee dat ge die tent heel schoon kunt voorstellen als ge ze statig trekt zonder dat er enig gespeel in heeft plaatsgevonden. Maar ik zweer u dat als ge daar 2 kinderen insteekt ze volledig scheef en uit den haak staat na 5 minuten.

Er is nog stof over voor de kussens. Ooit als een dag eens meer dan 24 uur telt zal ik deze eens maken.

4 thoughts on “De stokkentent

  1. Maar allez hoe is het mogelijk, uw posts komen precies nooit door in mijn reader, chance dag ik deze via Facebook heb opgepikt want ik heb hier alweder veel ‘hilariteit alom’ gemist. En ’t is schoon, maar lees ik dat nu goed en is ze onspeelbaar?

  2. Ik heb hem net gepost en de reader stuurt berichten pas later. Ik vermoed dat het dus straks in uwe mailbox zal vallen. De tent is zeker speelbaar hoor maar ge moet er tegen kunnen dat ge af en toe de stokken eens moet gaan recht zetten.

Geef een reactie

