Houd de dief!

Mijn fiets is voorzien van een fietsstoel. Als het kind niet achterop zit, zou ik die stoel kunnen afklikken en thuis laten. Maar da’s veel te veel gedoe dus ik blijf daarmee rondrijden. In deze prachtige regenachtige zomertijden hebt ge dan wel iets nodig opdat de zitting van die stoel niet nat zou worden. Ik was al gaan horen bij verschillende fietsenmakers hier in de stad maar een hoes om over uwe fietsstoel te trekken dat verkochten ze niet. Wél hoezen die ge over uw kind kunt trekken bij regenweer maar niets dat enkel en alleen uw stoel beschermd. Bij een zeer vriendelijke fietsenwinkel kreeg ik van de verkoper een grote zak mee om over de stoel te trekken. Die deed goed dienst maar met die geweldige herfstachtige zomerwinden maakte hij naar mijn mening wel wat veel lawaai. Een ontspannend fietstochtje naar en van het werk met het geritsel van die zak op de achtergrond,… nee dank u. Zodus ging ik naar de Zeeman en kocht aldaar een waterafstotend tafelkleed voor 2.99 €. Ik knipte, naaide en keerde en trok een mooie blauwe ruitjeshoes over de stoel. We konden dadelijk testen want het regende alweer! Het water bleef buiten en dankzij de rekker errond ging ze niet vliegen. Goedgekeurd voor den dienst.

En zo moest ik gisteren naar de naaimachinewinkel met mijn overlock die een kinderlijke status aangemeten kreeg en mocht plaatsnemen in het overhoesde kinderzitje. Hij bleek daar net in te passen al moest ik zelf wel op het puntje van mijn zadel gaan zitten. We parkeerden de fiets en gingen de winkel in. Een half uur later kwamen we buiten en wat zag ik??? De mooie hoes bleek verdwenen van het stoeltje. En het regende juist dus de zitting was nat. Tof zeg! Ge moet maar durven! Helaas, ik had nog geen foto genomen van de hoes zodus een opsporingsbericht verspreiden is moeilijk. Maar mocht u alhier in Leuven iemand zien rijden met een blauwwitgeruit fietsstoelhoesje,… roep maar héél hard AWOERT! Een foto van een stuk reststof kan ik u nog wel laten zien.

Ik dus alweer naar de Zeeman want uit den overschot van het vorige kon ik geen overtrek meer maken. Bleken de leuke ruitjes in ’t blauw uitgeput. Enkel in ’t rood waren ze er nog maar die vond ik wat te hard van kleur. Zodus werden het zonnebloemen bij gebrek aan beter. Een andere optie is om rood met witte bollekes toile cirée te kopen in den IKEA aan 4 euro de meter of duurdere op een ander zo u wilt maar als ze de hoes pikken zijt ge dan wel veel geld kwijt.

En daarnet maakte ik dan maar opnieuw een hoes. Zonnebloemen in de regen, zij zullen goed groeien. Hopelijk komen ze hem niet weer pikken. Ik ben er deze keer toch al iets beter op voorzien,… En ja, ik hoor u denken: wat een lompe zak. De vorige viel mooier omdat ik die korter had afgesneden maar volgens de man die soms met mijn fiets naar de bakker koerst, loopt het water bij regenweer alin zijn broek,…. vandaar dat ik hem deze keer wat langer heb gelaten. Mogelijks stik ik onderaan nog een tunnel waarna ik hem onderaan kan aansnoeren met een koord.

9 thoughts on “Houd de dief!

  1. Erg dat mensen dat durven. Zo’n hoes staat ook al lang op mijn planning, ik fiets nu rond met een grijze vuilzak. Misschien toch ook maar eens langs Zeeman fietsen. Met het risico dat ik beschuldigd word van diefstal als ze hier de blauwe ruitjes nog hebben 😉

  2. Lol voor het briefje! Haha, ik lig hier half strijk in feite.
    En boe voor de dief! Ongehoord, het zou niet mogen en meer van dat. Deze hoes zal zeker blijven waar hij hoort met dat briefke. En ik zal eens goed rondkijken in Leuven!

Geef een reactie

