Last of the twenties.

Eigenlijk is het pas binnen twee dagen maar vandaag vierden we al de verjaardag van mijn zus. Haar laatste als twintiger trouwens. Op haar verlanglijst stond onderandere een zelfgemaakt portemoneeke voor haar kleingeld. Als het kon zelfs liefst twee want met haar reis in ’t verschiet kon ze dan de verschillende munteenheden van elkander scheiden. Zelfs de stoffenkeuze werd beschreven of beter wat het niet mocht zijn: niet wit, niet zwart en geen drukke designs. Ik dacht: ik laat ze maar zelf kiezen, dan ben ik zeker dat het goed is. En zo kreeg ze afgelopen week een hoop stof onder hare neus. Haar taart was sneller gekozen dan het uitzicht van haar portemoneekes, zullen we maar zeggen. Maar uiteindelijk lukte het dan toch. De moderne bollekes en de klassieke bloemekes. Haar munteenheden zullen zich niet vermengen.

Ook stond er een GSM op haar lijstje en mocht ze die krijgen en het zou geen toeklapper zijn dan zou die het best voorzien worden van een hANdgemaakt zakje. Daar zorgden we dus ook voor en als extra maakte ik er ook nog een papieren zakdoekendispenser bij.

Ook de kinderen maken jaarlijks een persoonlijk cadeau voor tante. Dit jaar kregen we inspiratie dankzij Pinterest. De kinderen bekeken alle verfsels op deze site en besloten unaniem om de vlinder te maken. Het verven met voeten vergt wel enige voorbereiding zo u niet wil dat uw hele living vol verfvoeten hangt. Zo had ik proper een dweil gelegd. Het papier op de grond en naast het papier een kom water voorzien om direct ende onmiddellijk de voet af te wassen. Bij de jongste verliep dat heel goed. De oudste slaagde erin om op de rand van de kom te gaan staan waardoor alles onder het helrood water stond. En moeder mocht dweilen. Plezant, zo creatief bezig zijn!

Rest mij nog een foto van de maaksels. een foto van de jarige zit er niet in, ik peins niet dat ze dat leuk zou vinden.

 

Patronen: papieren zakdoekendispenser Kleingeldzakje en GSM-zakje

5 thoughts on “Last of the twenties.

    • Dan hebt gij chanse want ik heb er nog zo eentje liggen waarvan ik de sluitingen een beetje andersom had gezet maar ’t is perfect bruikbaar zodus het gaat in uw doos!

  1. Pingback: Kleine cadeautjes | h AN dgemaakt

Geef een reactie

