Zonnehoedjes

Dan zijn mijn zonnehoedjes eindelijk af en is de zon is in geen velden en wegen meer te bekennen. Dat is straf want nu had ik eindelijk een hoedje dat langer dan 2 seconden op het kinderhoofd bleef staan. Ik gebruikte het patroon van By Miekk een gelijkaardig patroon is ook te vinden in de voorlaatste ottobre. Ik maakte maatje kleuter, voor het vierjarige kind in huis. Teleurstelling alom want maatje kleuter bleek veel te groot voor onze vierjarige en ook onze zesjarige kon alleen maar vanonder de rand kijken. Voor de vijfendertig-jarige paste hij precies. Al eentje blij, al is het Kamiel Spiessenseffect als ik het op mijn hoofd zet wel zeer groot. Voor de vierjarige maakte ik uiteindelijk maatje dreumes en bij de zesjarige paste maatje peuter precies op het hoofd. En zo zaten wij daar op een gevaarlijk doorbuigende bank,… met onze hoeden op het hoofd. Nu de papa nog? Ik heb nog appeltjesstof over.

Hoedjes

2 thoughts on “Zonnehoedjes

Geef een reactie

