Stikken in ’t wild

Nee ik bericht u niet vanop een tropische vakantiebestemming alwaar de lianen mij om de oren slaan. Het gaat hier gewoon over één van mijn maaksels dat ik reeds een week of drie klaar heb maar nu pas aan de gelukkige ontvangers heb kunnen bezorgen. En gelukkig zijn de ontvangers want een wonderschoon dochtertje zag het levenslicht. Dat vroeg dus om een hANdgemaakt cadeau en zodus kroop ik achter mijn naaimachine, bracht mijn armen ten hemel en dankte Eloleo voor het publiceren van de werkwijze voor een Zsazsa zonder biais, moest ik dat zelf al niet meer overdenken.

Het geboortekaartje had dan ook nog eens het perfecte thema want op de voorzijde prijkte een leuk appliceerbaar vogeltje. Omdat appliceren zoals ge al wel weet niet tot mijn favoriete naaitruukskes behoort, besloot ik om een poging tot ‘wild stikken’ te proberen. Ik zette mijn haar omhoog met gel, deed een ring door mijn neus, hing een rode lap achter de naaimachine en begon wild te stikken en ben tevreden over het eindresultaat. Een liefelijk vogeltje dat lijkt op dat van het kaartje met 3 sterren in de lucht. De binnenkant werd gevoerd met sterrenstof. En eindelijk ontdekte ik dat deze luierzakjes ontworpen zijn op de natte doekjesverpakkingen van den Hema, ze passen er perfect in. Maar dat wist ge waarschijnlijk al?

9 thoughts on “Stikken in ’t wild

  1. Aha, ik heb al talloze pamperzakskes gemaakt, maar ik stak daar altijd de vochtige doekjes van het kruidvat in (daar hebben ze ook van die dunne pakjes voor 99 cent). Die van den hema ga ik dan ook eens proberen. Thanks voor de tip!

Geef een reactie

