WIP

Omwille van een combinatie van ziekte, werken en geen tijd ligt er hier momenteel een berg werk op een hoop. In ’t engels zeggen ze daar WIP ofte work in progress tegen.

En dan hier een overzicht van mijn WIP’s in combinatie met wat afgewerkte dingen die ge ook nog niet te zien kreeg.

De afgewerkte produkten

  • Een cirkelrokje met een tricotboord voor Sarah. Mijn eerste poging om zo’n rokje af te werken met zo’n tricotboord. Ik vind het een supermooi rokje maar ik vrees dat het van de afzakkerige soort is gezien ik niet precies wist hoeveel kleiner ik den tailleband moest knippen.
  • Een matrozenrok naar model van Oliver +S in galaxiestof. Gelukt maar de grootste maat is al aan de kleine kant,… jammer.
  • Een ritstasje met vlagskes,… gemaakt voor mijn eigen verjaardag. Kwestie van ook eens iets zelfgemaakt van mijneigen te krijgen. 😉
  • Een gehaakte vis voor mijne man zijne verjaardag, omdat die het voor vissen heeft. Een snel gehaakt fopcadau.

Nog in aanmaak of in afwerking:

  • Een mobieltje met bloemetjes en bijtjes tegen ’t einde van ’t schooljaar. Omdat Tante Tinne dat van de meester zo mooi vond.
  • Een crechetas op aanbod, omdat ik dacht dat ik dat wel efkes rap zou doen,… Ze moest vierkantig zijn, veel ritsen hebben en in ’t bruin en beige zijn met op de voorzijde de naam van het kindje. Het patroon tekende ik zelf,.. het zakgedeelte zit al in elkaar, de ritsen zijn voorzien,… nog juist de naam op de voorflap flocken en den draagriem bevestigen.
  • Een cirkelrokske voor de dochter afwerken,… de zoom heb ik al 3 keer gestikt en hij trekt op niks. Ik vind cirkelrokken wreed ambetante dingen wat omzomen betreft. Rolzomen met den overlock is een alternatief al moet ik dan roos garen gaan kopen. Oftewel een biais,… maar ik ben daar niet zot van. Maar eerst nog maar eens een vierde keer alles uithalen,…
  • Een gehaakte bloem die een parkspeeltje moet worden. Aan het groene gespke komt klittenband zodat je het kan ophangen. Het hart moet ik nog maken maar ik ben wachtende op veiligheidsogen. ♫Postbode, postbode, kom eens alstublief!♫
  • Een gordijn voor onder de poempbak op ’t werk,… al véél te lang in uitstellingsfase,…. maar de stof is al wel voorzien.
  • Een gehaakt vogelmobieltje voor ons in november verwachte nieuwe familielid. Mamavogel is al klaar en intussen ook al 3 babyvogels. Nu de blaadjes -en bloemekesslingers nog.
  • De moederdagboodschappentas met aardbeien die moederdag niet haalde wegens scheefstikkerij. Nog proberen te redden,… ooit.
  • Een kraamcadeautje met een ultrafijn naamke dat ik uit flockfolie knipte. Nog te strijken en ook nog eentje voor ’t tweelingzusje maken en dringend opsturen want ze zijn eind april geboren,…

Voila,… dat was het zowat. Ik zal er maar aan beginnen want in mijne kop zitten nog heel veel ideeën.

4 thoughts on “WIP

  1. nog geen live verslag van het cirkelrokje met tricot band omdat ze het wil houden voor de communie, maar ik zal al zeggen dat het KEISCHOON is ende daarom voor het feest van haar favoriete nichtje Hanne tenzij ze nog van gedacht verandert en dan ziet u het op een zondag eens verschijnen op één der Sarah-foto’s 🙂

    verder: dat is een pak WIPs maar ik heb alle vertrouwen in de hANdgemaakte kwaliteiten zodat het binnenkort FOs zullen zijn

  2. Pingback: Viert vader « h AN dgemaakt

Geef een reactie

