Mobieltje

Vandaag was de meester jarig. Hoera voor de meester!  Via de directeur kregen we een mail van een andere moeder dat de meester geen bloemen mocht krijgen maar dat er zou samengelegd worden voor een chique cadeau,…  dat vond ik niet bijster origineel. Toen ik aan het begin van het schooljaar de kleren voor de logeerbeer maakte en deze ook voorzag van een eigen knuffeltje, wist de meester mij al te zeggen dat hij graag gehaakte diertjes ziet. Awel meester, ik heb dat onthouden en nu krijgt ge dus gehaakte diertjes. Eén diertje haken vond ik nogal raar dus ik wou er iets functioneel van maken. En toen zag ik in mijn boek vrolijke beesten haken van Rina Soffers een mobieltje met vlindertjes en bloemen. Zodus toog ik naar de wolwinkel, kocht kleurige haakkatoen en ik begon aan een vlinder. Dat was erg makkelijk al leek hij eens hij van vleugels voorzien was, eerder op een bij. Maar de meester staat ook op trouwen dus na den trouw zijn bloemetjes en bijtjes zéker van toepassing. Alleen de ogen brachten nog wat zorgen want de parels die ik kocht bleken toch wat te groot en de parels die ik nog liggen had bleken onvindbaar en na het vinden ook nog te groot. Zodus gebruikte ik van die beweegbare oogjes en ’t probleem was opgelost. Naast de mobiel krijgt hij  dan ook nog een prachtige -lees gefoefelde- bloem uit crépepapier. De stengel is een schroevendraaier dus een erg bruikbare bloem voor een meester. 

6 thoughts on “Mobieltje

  1. Héél tof! Zo’n persoonlijk cadeau kan toch nooit kwaad, een sjieke vulpen heeft hij vast toch al. En ’t past al meteen in een toekomstige babykamer!

  2. Pingback: WIP « h AN dgemaakt

Geef een reactie

