De trein de saaiheid

Het is hier saai, ik weet het.  Al bijna een maand heb ik amper iets verricht.

Ik kreeg een hele zak lapjes en daarmee prulde 3 drie zakjes bij elkaar. Allemaal naar model van Keyka Lou. Niet mijn schoonste creaties, gewoon wat prullen om het niet te verleren.

En toen werd het een paar dagen schoon weer en bedacht ik dat ik dringend in de rokken moest vliegen. Dus maakte ik nog eens de garden flowerrok uit ottobre 1/2010 een A-lijn met blinde rits achteraan. Hij is nog niet af wegens zeker 15 cm te lang en ligt hier al enkele dagen te wachte op inkorting maar ik kom er niet toe omdat ik de stof mij ineens niet meer zo aanstaat. 🙂 En ook omdat ik de moeite alweer niet genomen heb om het patroon te laten uitkomen.

En dan heb ik ook nog hopen stof gewassen en gestreken. Dit nadat mijn mooi jurkje gekrompen bleek in de was,… het aanbrengen van de sierstiksels bleek achteraf gezien ook geen goed idee trouwens omdat het dan zeer moeilijk te strijken is. Maar goed, gekrompen spul zal mij voortaan niet meer overkomen.

Ik maakte ook nog een kraamcadeautje voor het pasgeboren zusje van een klasvriendje uit de jongste haar klas.

Verder werd een patroon in elkaar geplakt om een omkeerbare zomerjas met ritssluiting te maken. De stof voor de jongste dochter is al gekocht.

Voor de oudste dacht ik nog iets bruikbaars liggen te hebben in mijn kast maar helaas, het blijkt nét niet genoeg. Daar moeten we dus nog even voor op speurtocht. Dus hopelijk zeer binnenkort  alhier de voorstelling van de meest geweldige zomerjaskes op aard. De eerste 3 kijkers krijgen een gratis pakske sultana hartig*.

Ah, ik vergat ook nog het konijn dat ik breide maar dat nog niet voorzien is van poten en oren. ’t Is te zeggen, poten moesten er niet aan maar oren en een staart wel om van het borduurwerk om hem een gezicht te geven nog maar te zwijgen. Dat komt dus ook nog. Ooit. Als ik den tijd en de goesting kan vinden.

*zolang de voorraad strekt al zal hij lang streken want het spul is niet te vreten.

3 thoughts on “De trein de saaiheid

  1. Mor allez, die rok ziet er toch héél goed uit?!
    “En wat heb je gemaakt als kraamcadeau’tje?” vroeg de curieuzeneuze.

Geef een reactie

