Een A-lijn

Gisteren moest ik even naar de stoffenwinkel om mijn voorraad effen voeringsstoffen aan te vullen. Ik was nog maar juist binnen of ik zag in mijn linkerooghoek een arsenaal mooie stoffen liggen,… waaw. Normaal gezien hou ik niet van oranje maar deze stof vond ik zo mooi dat ik instant besloot dat ze een A-lijn jurk zou worden voor de jongste dochter.

Ik gebruikte een poepsimpel patroon van burda den D3026 maar omdat de stof aan den dunne kant is stak ik ze in elkaar volgens de omkeerbare jurk handleiding van Tante Hilde. Dat ging heel makkelijk uitgenomen den onderrand, daar heb ik wat mee zitten sukkelen maar dat komt vermoedelijk omdat ik uit curieuziteit mijn jurk al even gekeerd had en daarna niet meer wist hoe ik ze terug binnenstebuiten moest krijgen. Stoem,  ik weet het. Aan den achterkant voorzag ik geen striklint maar een lusje en een knoop. De jurk is daardoor niet omkeerbaar maar dat hoefde infeite niet, ’t was gewoon een kwestie van ze wat te voeren. Ik bracht ook een sierstiksels aan bij zoom, de halslijn en de armgaten, ik vond dat precies wat afgewerkter.,

Dan rest mij alleen nog het fotomateriaal -slecht wegens diep in de nacht getrokken- en dan moet ge zelf maar zien wat ge erover denkt. Als ge niet schoon zou vinden kunt ge nog altijd gewoon doorklikken. 😀

15 thoughts on “Een A-lijn

  1. Zelfde mening hier over oranje. ’t Is m’n kleur niet, maar deze is heel mooi! En zo’n A-lijntje blijft toch een topper hé.

  2. Pingback: De trein de saaiheid « h AN dgemaakt

  3. hoi, heb je misschien ook zo’n partoon voor volwassenen? we gaan op kamp en willen graag K3 jurkjes maken voor ons allen.

Geef een reactie

