Het snelsnel pré- geboorte pakket

“Ha!” sprak de mAN gisteren, nadat hij met de oudste dochter terugkwam van de kiné. “Morgen is het de laatste keer dat ze bij deze kiné gaat want dan gaat haar zwangerschapsverlof in, moeten we geen cadeauke geven?” Euhm ja zeg, normaal gezien geeft ge zoiets toch als de baby geboren is? ‘k Wist niet eens of ik roze of blauwe stof uit de kast moet halen. Maar goed, ik ben er vanmorgen dan toch maar aan begonnen. Ik waagde mij nekeer aan een luierzakske naar model van Mme Zsazsa omdat dat er  snel klaar uitzag. Maar ‘k had het kunnen weten é.: biais en ik dat gaat niet samen. Allé, ’t ging er wel van den eerste keer rond maar ik kan er niet tegen als dat er niet perfect gestikt uitziet. En ook: ge kunt daar niet gelijk welk pak natte doekskes bijsteken, anders wordt het hele ding veel te dik en sluit het niet meer,… ik ben 2 keer naar de winkel moeten lopen vooraleer ik een geschikt pak vond. Een halfledige verpakking werkt het beste maar dat kunt ge zo toch niet afgeven. Het werd dus een klein pakske billenpoetsers van het kruidvat, dan lukte het uiteindelijk wel. Assorti maakte ik nog een slab en een girafke uit den boek van Jansdotter. De stof is van Michael Miller, speciaal gekozen omdat ik dus niet wist of het nu roos of blauw moest zijn. In maart wordt de baby verwacht. Tegen dan maak ik wel iets ‘deftig’ afgewerkt.

3 thoughts on “Het snelsnel pré- geboorte pakket

  1. hey,

    ik zit hier wat te neuzen op uwe blog en zie dat je helemaal enthousiast ben van een liefdesjas
    maar die link werkt niet meer
    ge kunt niet geloven hoe curieus ik ben naar dat stuk
    is dat een tweepersonenjas? (of driepersonenjas voor trio’s :-))
    grz

    • Hmm nee, die blog is blijkbaar opgedoekt. De liefdejas dat was een jas -kinderformaat- gemaakt met stukjes oude kledij van de leden van het gezin. Ik vond dat een erg mooie gedacht.

Geef een reactie

