Het multifunctioneel bretellenclipslint.

Dat maakte ik.

Te gebruiken als: sokkenophouder -stapt wel moeilijk, korte looplijn voor het weglopende kind, reserve-draagriem voor als die van uw sjakos afbreekt, originele collier, brillenkoord, broeksriemke voor smalle taillekes, anti-knuffelvallint, tuttenkoord, zakdoekhouder, gescheurd draagzakhengselvervanging of instant slabbermaker.

En ge steekt dat dan weg in uw sjakos en dat doet ge in volgend zakje:

Hoe ge dat zakske maakt? Dat staat alhier beschreven en dat is heel gemakkelijk en snel gedaan. Het hartvormige kersentreklintje heb ik ergens gezien, onthouden en beschamend genoeg nagemaakt omdat ik het zo schoon bij de bollekes vond passen. Helaas kan ik u niet linken naar de plaats waar ik het gezien heb want ik weet het begod niet meer. Ik dacht dat het in een stich @home stond maar ik durf er mijn hand niet voor in ’t vuur te steken. Moeilijk was het niet. Men neme twee knopen en wat zigzaglint. Men stikke de knopen met de machine -snel en makkelijk- of met de hand -pruts en prik- onderaan het zigzaglint. En men hale het zigzaglint door het oog der ritstrekkertje.

En toen deed ik dat allemaal in een paske en stuurde de facteur van den biepowst ermee op pad.

En toen kwam dat vandaag aan en was er iemand helemaal blij en vrolijk. Hoera! 🙂

3 thoughts on “Het multifunctioneel bretellenclipslint.

  1. Heel knap gemaakt! En bedankt voor de practische uitleg hoe ge dat mooi kersentrekkertje aan de rits hebt gemaakt…als het ooit van pas komt…zal het zeker ook eens maken…het is echt prachtig en geeft een special touch aan zo’n zakje !!!

Geef een reactie

