Nieuwe kleren voor Juliette

Voila, ze zijn klaar. De nieuwe kleren voor Juliette, de gestolen klaspop van de eerste kleuterklas. Ik heb mijn best gedaan, ik heb er dag en nacht aan gewerkt en geprutst maar zo mooi als de originele kleertjes die de mama van de juf maakte zijn ze niet geworden. Juliette heeft hetzelfde formaat als kleine Jules dus het is echt pietepeuterwerk en laat dat nu niet meteen één van mijn specialiteiten zijn. Ik maakte wat prototypes want kleine Juliette heeft nogal een dikke nek zodus moest ik de patronen wat aanpassen.

Voor het T-shirt verknipte ik een T-shirtje van de wibra en behield de onderzoom en zomen aan de mouwen. Dat bespaarde mij al het omzomen van die kleine armsgaten. Aan de halsopening zette ik een gewone biais zodat deze groot open bleef staan, ideaal om het dik hoofd van Juliette door te krijgen. De jurk is gemaakt volgens het omkeerprincipe en dus dubbel gevoerd, geen koude billekes voor Juliette dus. Sluiting met drukknopen, gemakkelijk voor kleuters.

De jas had aan den buik een ietsie groter gemogen maar hij geraakt toe als Juliette haar buikje intrekt tenminste.

En dan maakte ik er nog een snelle transporttas bij naar patroon van Noodlehead. Ik gebruikte olifantjesstof omdat het klasje van de eerste kleuterklas de olifantjesklas heet.

6 thoughts on “Nieuwe kleren voor Juliette

  1. Ik vind het héél goed geslaagd!!! Ik wist zelfs niet dat er een Juliette bestond ook🙂 Jules ken ik wel goed, heb er ook al eens nieuwe kleertjes voor gemaakt…

    • Die bestaat ook helemaal niet. Ze hebben gewoon en Jules gebruikt en daar haar op gezet.🙂 Welke patronen heb jij gebruikt voor Juleskleedjes?

Geef een reactie

