Da’s niet gezeverd

In het afgelopen half jaar werden er in mijn familie -en kennisenkring maar liefst 7 baby’s geboren en voor allemaal ging ik zelf een cadeauke maken,… Ik probeerde het één en ’t ander maar er was niets waar ik tevreden genoeg over was om dat met mijn handtekening op de kaart af te geven. Dus -bijna- al die boelekes en hun mama en papa die hebben van mij nog niks ofte niks gekregen gijgierigepin.

Toen haalde ik kleding en knuffels voor de kleintjes van Amy Butler boven en ik maakte de sloefkes al wist ik eerst niet wat plakkatoen was maar dat blijkt gewoon den ouderwetse vlieseline te zijn. *ASEM*  Zo, dat weet ge dan ook alweer mocht ge die zelf ook eens willen maken. Ik maakte dus een proefexemplaar en dat was best schattig en goed gelukt en zo. Dus ik begon reeds aan de ultieme versie in schoon stof maar paste tussendoor het proefexemplaar aan de voet van mijn metekind,… en dat is mottig zeg ik u. Zo’n lompe overzetboten aan die voetjes. Juist schoon om op de kast te zetten. Jaja ’t was de juiste maat enzoverder maar ik vond dat echt niet mooi. Laps, terug naar af.

Zo kon het niet verder dus dacht ik een slab te maken. Ik had stof, ik had een handdoek maar geen biaislint want de juiste kleur en dikte was alweer een keer uitverkocht in de veritas. Ja laps é. Dus maakte ik een versie zonder biais,… schoon of niet schoon ik zou ’t wel zien. Vooraan katoen en achteraan absorberende badstof. Ik twijfelde nog over een opvangbakje maar bij zo’n stoffen slabben vind ik dat precies niet zo praktisch, wat erin moet vallen valt er gewoonlijk toch naast. Een simpele slab dus en dat marcheerde en ik vind ze schoon en afgeefbaar waarvoor een welgemeende: HOEZEE!

4 thoughts on “Da’s niet gezeverd

Geef een reactie

