Traktaties

Aanstaande vrijdag is het zover: dan ben ik moeder van een zesjarige dochter. Zes jaren, ze zijn om voor je het goed en wel door hebt. Deze mijlpaal werd vandaag reeds gevierd met het eerste verjaardagsfeest voor klasgenootjes in haar zesjarige geschiedenis. Op de verjaardagsfeestjes waar ze zelf al geweest is, kreeg ze nadien steeds een zakje mee met wat kleine cadeautjes en snoepjes. Om dan maar met de meute mee te doen besloot ik ook zo’n zakje samen te stellen.

Op de jaarmarkt van september kocht ik  -onder ’t mom van teveel prullewerk om zelf aan te beginnen- aan ’t kraam van Veryvixi voor de dochters een met stof overtrokken speldje en een haarband. Een groot succes. Voor de traktatiezakjes ben ik de handleidingen om deze zelf te maken toch maar eens gaan opsnorren. Alhier de speldjes en alhier de haarbanden. Ik weet dat verschillende zelfmaaksters deze in de verkoop gooien maar als de handleidingen gratis op ’t net staan dan peins ik dat er niets op tegen is dat ge ze zelf maakt als ge kundig genoeg zijt. Zo gezegd, zo gedaan:  ik maakte ze zelf. Het eerste speldje was een ware mislukking maar gaandeweg begon ik het zelfs leuk te vinden. De haarbanden maken verliep iets simpeler én het is een hele leuke manier om stofresten op te gebruiken.

Daarnaast maakte ik ook nog een kroon voor de jarige. Ook weer gepikt -lees gezien- op een ander, al weet ik niet meer precies waar. Als ik ergens iets zie dat ik ook vanzeleven zou willen maken en er wordt een link geplaatst dan sla ik die op in mijn mapje naaipatronen. Zodus ook deze kroon van de Refugee crafter. De vilten bloem maken dat liep niet van een leien dakje, daar had ik wel 3 pogingen voor nodig. Het eindresultaat vind ik goed gelukt en de jarige was tevree.

Speldjes

Achterzijde speldjes

Verpakt

Haarbanden 

5 thoughts on “Traktaties

  1. Mogen wij ook naar het feestje komen? Zo’n mooie speldjes en haarbandjes. Maar spijtig genoeg zou dochterlief die na één dag weer ergens hebben uitgetrokken, geen idee waar natuurlijk!!
    Knap!!

  2. Heel mooi, en ik denk eerder dat de tutorials voor zelf te maken zijn, dan voor te verkopen hoor!
    In ieder geval, ik heb me er nog niet aan gewaagd, maar ik ga het ook eens een kans geven!
    Ik vind de kroon te schatttig!!

    • Weet ik wel maar ’t was niet de bedoeling om onder iemand z’n duiven te schieten é. De kroon moet je proberen. Voor haar tweeënhalf misschien? 🙂

Geef een reactie

