Een stoffen corsage.

De laatste tijd doe ik niet veel anders dan wat prutsen. Een broek voor mijn metekind – versch geboren, gezond, supermooi, braaf, schattig en al wat ge maar wilt- in nickyvelours geraakt maar niet gemaakt. Enkel de zomen ontbreken nog maar ik vind diene nickyvelours zo vreselijk om mee te werken. Hoe krijg ik daar in naam der wet een schone rechte zoom in als dat krolt en doet? Enfin, ze ligt hier te liggen. Gelukkig heeft het kind kleren genoeg. Kraamcadeautjes da’s nooit mijn sterkste punt geweest. Dat mislukt toch slag om keer.

Wat heb ik dan geprutst zult ge mij vragen? Awel ja vorig weekend op den trein heb ik zo’n broche van Mme Zsazsa in elkaar gestoken. Den uitleg vond ik niet altijd even duidelijk maar Mme heeft er dan ook voor gestudeerd en ikke niet zodus,… zodus ik deed maar wat zoals ik dacht dat ze het bedoelde en tegen ’t einde van de treinrit had ik toch iets dat leek op een bloem. Een scheve bloem maar kom, ook in de natuur zijn niet alle bloemen even recht nietwaar? Voor de foto heb ik ze op mijne rever gespeld maar in ’t echt is ze aangeslagen door de jongste dochter.

En dan wou ik ook dit ‘kei-neig’ -of voor de Nederlandse lezers: te gek-  idee met jullie delen: LIEFDESJAS

7 thoughts on “Een stoffen corsage.

  1. Ik zou je wel eens op de trein willen bezig zien …
    Ik kan mij toch wel voorstellen dat je heel wat beziens hebt.
    Btw, mooi corsage zulle, top…

  2. Wij hebben thuis een prinsendeken, dat iedereen mag aandoen als het zijn verjaardag is. Ik heb het gemaakt uit allemaal lapjes van kleren van ons allemaal. Er kleven verhalen aan zo’n cape.

Geef een reactie

