De gepekelde Witte.

 

Ge hebt soms van die dagen dat ge uzelf een superheld voelt.  ’s Nachts gewerkt, amper 5 uur geslapen en dan nog de moed en de kracht hebben om met het kind een taart te bakken. Ah ja, ik had dat net gelezen op de blog van mama Polkadot en de makkelijkste appeltaart ever, dat kon toch zo moeilijk niet zijn?  En dat was ook zo. 10 schepkes van alles, een ei of 3 en een zakske vanillesuiker. Alleen een kitchenaid, dat hebben wij hier niet. De weerbarstige Kenwood –zo’n model van 100 €-  die soms wel en soms niet wil draaien werd uit de keukenmachinetoestandenkast getrokken en we konden aan de slag.

Snel klaar dat we waren! Op een wip en een flik zat die taart in zijne vorm. -U kunt zich nu de bedenking maken dat de Kenwoord deze keer dus wel wou draaien- Zoals het past bij onhandige chefs morste ik bij ‘den uitschonk’ een lek deeg op de kant van de vorm die ik onnadenkend  oplepelde met mijne vinger en logischerwijs naar mijn mond bracht,… en toen was er het Witte-hebde-goa-zaat-oep-de-pataaten-gedoan-gevoel,… De vettige details zoals’ spieken’ in de poembak –gootsteen in ’t schoon Vlaamsch-  en liters water drinken om mijn mond te spoelen zal ik u onhouden. Ge kunt ze misschien bakken, suggereerde de toekijkende man.  Ja hallo! Om op te hangen als kerstkrans misschien?

Maar die taart, daar kan ik dus echt reclame voor maken. Dat is dus echt de makkelijkste appeltaart ever. Of  de reproductie –deze keer met suiker- uiteindelijk lekker is kan ik u op heden nog niet meegeven want ze staat dus nog in den oven. Maar ik ben er vrijwel zeker van.

6 thoughts on “De gepekelde Witte.

  1. hihi ik kreeg als kind van mijn zus ooit een pot yoghurt en ipv suiker had ze er (veel – want ze zag haar kleine zusje graag) zout ingedaan, oh man ik proef het nog want ik lepelde nogal gulzig de yoghurt binnen

Geef een reactie

