Onozele V

Geen afgewerkt produkt deze keer. Ik sukkel al dagen en dagen op een onozele V. Wat is ze nu weeral aan ’t uitkramen, hoor ik u denken? Wel ik zal u dat eens even snel verduidelijken.

Alhier menig voorbeeld van hetgeen waarmee ik bezig ben. Créme -’t kapke moet in de andere richting maar de wind staat nu ff verkeerd- a la glace stond in de kast tot ik wist waar ik mee bezig was. Schoon kleedje dat wel maar zoals ge al wel had kunnen vermoeden, krijg ik die V-vormige uitsparing op de zakken én op de yoke niet gestikt.

Eerst poogde ik een zes-tal zakken en toen dat keerweerom mislukte dacht ik dat het misschien beter zou gaan op het borststuk. Niets van aan dus. Miserie, miserie, miserie en ik snap maar niet wat ik verkeerd doe. Ik pivoteer schoon op de aangewezen punten en ik geef achteraf een knipke in de punt van de V. En toch blijft dat ding er trekkerig uitzien. Zelfs mijn strijkijzer kan het niet bedwingen. Er zit daar in de punt van de V zo’n vreemde verticale steek. In een wanhopige bui probeerde ik deze weg te tornen en toen kwam alles goed, effenaf schoon,… maar ik had ook wel een gat. Dus,…. wie heeft er hier de ultieme tip alvorens ik alles uit de venster smijt?

4 thoughts on “Onozele V

  1. Ik stikte een V maar in plaats van onderaan in een scherpe hoek te draaien, heb ik eerst nog 1 klein steekje horizontaal gezet. Dan inderdaad inknippen en het teveel aan zoom wegknippen, keren, strijken, totstitchen (maar dat is niet noodzakelijk). De V’s van m’n zakken waren wel niet even groot maar de stof trok toch geen smoelen.
    Afin, ik probeer ook telkens maar wat, hè. Een professionele naaister zal hier wel een professioneel antwoord op hebben, ik niet dus.
    Succes!

  2. Ik ben zeker geen ‘fijne’ naaister, dus ik had dat allang en direct zonder die V gemaakt zulle, ik weet het, da’s een gemakkelijkheidsoplossing, maar zo werk ik nu éénmaal ;-).

  3. een knip in het puntje van de V, maar ook 2 knipkes in het verlengde vd stiklijn, strijken langs de binnenkant, omdraaien en eventueel met een kopspelleke het V’ke aan de “goeie” kant op de beide stiklijnen even goed trekken en weer strijken nu aan de goeie kant !
    succes !

Geef een reactie

