De n° 186 Rachel’s Retro bag

Het klinkt een beetje als die parfum met het nummerke 4711. Nog voor mijn foertmodus maakte ik op vraag van een collega een tas voor haar dochter. Het patroon met het nummerke 186 vond ik op ithinksew.  ’t Is er eentje van de new arrivals. Een simpel zakje met plooitjes vooraan. De kleur moest paars zijn en paars is het geworden: berkeley pink purple swirl. Waar de pink precies zit in deze stof  heb ik vooralsnog nog niet mogen ontdekken. Ik kocht ze bij de vette kwartiershop.

Een mooie gesp/ verbindingsstuk -of hoe noemt ge zoiets- vinden voor aan de riem bleek het moeilijkste gedeelte bij deze tas. Zelfs in den hexagoon konden ze mij niet helpen. Uiteindelijk heb ik bij vertitas iets gevonden maar ’t is infeite net iets te smal. Ik kwam ook op het lumineuze idee om wat te gaan sierstikselen op de voorkant. Achteraf vond ik het precies toch niet zo mooi maar zo’n sierstiksel uithalen,… nee dankuwelmerci. Verder voorzag ik de tas van een binnenzakje met rits ipv het vooropgestelde opgestikte zakje waar ge toch niks in kwijt kunt.  En dan is het nu maar hopen dat de dochter blij is met haar hANdgemaakte tas,… maar dat zal wel zekers?

Geef een reactie

