GSM-zakske voor de collegeboy

Het neefje van mijn man is 12 en gaat vanaf september naar het college. Dat wil in hedendaagse tijden blijkbaar zeggen dat men een GSM op zak dient te dragen. Een wreed chicque GSM dan nog. Helaas, er was geen zakske bijgeleverd. Nu vond ik dat toch niet kunnen dat ge met zo’n waardevol ding zakloos blijft rondlopen dus greep ik mijn Keyka Lou’s GSM-zakskespatroon (de brede versie) en zocht in de stoffenkast naar jongensachtige stof. Ahum. Ik had kleine olifanten maar ik vermoed dat een kind van 12 daar toch al wat te groot voor is. College dat doet mij denken aan donkerblauw en ruitekes maar ik had nu niet precies zoiets liggen dat bij elkaar paste. Wel had ik nog een stuk bruin van mijn moederdagsjakos en dan nog ergens een stuk bruine-beige pied de poule van minikiekens dat vorig jaar ooit een broek dacht te worden maar het nooit geweest is.

Een sierknoop op de voorzijde was ook niet echt jongensachtig geweest dus zocht ik in mijn velcrobak en vond alleen zwart en wit. Gelukkig hebben ze bij hexagoon allerlei kleurtjes. Ik dacht eerst beige te nemen maar toen ik zag dat ze ook donkerbruin hadden was de keuze snel gemaakt. Men notere dat ik naar de hexagoon ging met twee kinderen, het broeiend heet was en ik met hen een half uur aan de kassa heb staan wachten tot het onze beurt was. Ze waren uitzonderlijk flink, gelukkig maar!

Het zakje zelf in elkaar zetten was rap geflikt al blijft het moeilijk om schone en propere curven te stikken. De collegeboy was tevree en zeer verwonderd had hij aan oma gevraagd of ik dat helemaal zelf gedaan had. En zijn GSM paste precies in het zakske. Allemaal tevree.

2 thoughts on “GSM-zakske voor de collegeboy

  1. Op 12 jaar een gsm… ik kan daar nog altijd niet aan wennen. Laatst zag ik een hele lagereschoolklas op het perron staan, klaar voor de schoolreis, rugzakjes met boterhammen en KW’s aan en allemaal stonden ze in kliekskes bij elkaar op hun gsm’s te tokkelen… schrijnend!
    Ik had pas een gsm op mijn 18 jaar en dat was dan nog een 3de hands broodroostermodel dat ge elke dag moest opladen en waar ge gewoon mee kon bellen en berichtjes van 150 tekens mee kon sturen. Dát waren tijden!

    Desalniettemin hebt ge dat onding van uw neefje wel in een schoon zakske gestoken!

    • Ik ook mijn beste, ik ook! En als ouder zou ik ze dan nog ook nog niet ineens voorzien van eentje met vele snufjes maar zo’n simpel model van 20 euro. Tijden veranderen maar niet ten goede.😦

Geef een reactie

