Een fleurig ‘pochke’ met bedenkingen

Het patroon van deze ritstas zit al bijna een jaar in mijn mapje met naaipatronen. Tijd om er iets mee te doen dus. Het is een patroon van dezelfde mevrouw die het patroon van de Margaretbag tekende. Alhier kunt u mijn eigenste versie van deze tas bewonderen.

Let wel: dit is een kooppatroon. Je krijgt hiervoor een zeer goed gedocumenteerde beschrijving voor het maken van maar liefst 6 verschillende ritstassen. Ik probeerde model B1. Volgens de beschrijving had ik hiervoor een rits van 9 inch nodig welke ik ook gebruikte maar daar liep het mis met twee nogal grote luchtgaten links en rechts van mijn rits tot gevolg. ’t Zou weer moeten lukken! 😉 Maar ‘k vind ze toch nog leuk en ik kan ze nog altijd gebruiken om stinksokken in te vervoeren of zo. Het stofke is een stukje dat ik ooit meebracht uit de grabbelbak bij hexagoon. Het stikken verliep ook al niet zoals het moest. Waarom, oooh waarom stikt mijn machien steeds met ministeekskes als er dikke vlieseline onder ’t machine steekt?

4 thoughts on “Een fleurig ‘pochke’ met bedenkingen

  1. Ik zag als eerste de naam ”fleurig” in de titel staan,
    dat moest zeker iets leuks zijn! Dat stofje is echt het einde!

    Misschien kun je het als etui gebruiken, dat hengseltje eraf, en voila een etuitje!

    Liefs, Fleur

Geef een reactie

