Ruitjesrok

Deze rok stond niet op mijn planning maar ik moest bij Pauli zijn voor een stukske effen katoen en ik kwam met deze ruitjesstof naar huis. Tja,… Terwijl ik er een rokske van maakte omdat dat rap vooruit gaat bedacht ik mij dat het eigenlijk nog een heel schoon kleedje had kunnen worden ook. Maar aan kleedjes doen we hier niet. Ik heb hier nog een sundresspoging liggen -patroon oliver +S- die ik niet in elkaar krijg omdat die bochten niet schoon uitkomen en die teleurstelling is bijlange nog niet verteerd. En dan spreek ik nog niet over het jurkje waar ik begin van de zomer mee begon. Het lijfje eindigde in allemaal punten en daar moest ik de rok dan aan vastkrijgen. Ik durf het hier gerust toegeven: ik kreeg die punten niet gestikt. Dus jurken, dat marcheert hier niet. Rokken kunt ge krijgen. 🙂 Ook bij rokken gaat er iedere keer wel eens iets mis zenne. Deze keer was het mijn veiligheidsspeld die besloot open te gaan tijdens het elastiekrijgen. Het onding boorde zich door de voering met een gat tot gevolg. Awoert voor de veiligheidsspeld, ik heb mij nu een dikke elastiekrijgnaald gekocht. Mij zullen ze niet meer liggen hebben zenne. 😉

Volgende post beloof ik plechtig iets anders te posten dan een rok. Er zijn ook nog de jufcadeautjes,…. en laat ik nu net geen inspiratie hebben. vertel mij eens,… krijgt jullie juf/meester iets zelfgemaakt? Zoja: wat? 😉

9 thoughts on “Ruitjesrok

  1. Ik zag laatst ergens een heel leuk idee van een glazen weckpot met ingrediënten voor zelfgebakken koekjes
    En een handdoek met geborduurde tekst (geschreven door het kind zelf)
    En…Euhm…Zeeppompje (transparante fles) door kindlief versierd en/of gevuld met zand/schelpen en dan zeep.

  2. ik heb vandeweek 3 eleoleokringloopwinkelzakskes (amai da’s een lang woord) gemaakt voor de juffen ! ik was ook nog aant twijfelen voor een zonnebrilzakske of een papierenzakdoekzakske.

  3. mooie rok weeral!!
    Mss een pennezakje? Ik heb een stempel gemaakt voor iemands juf, gelukkig doen we hier thuis nog niet aan juffen!!

  4. wanneer was dat dan bij jullie ‘het begin van de zomer’? Bij ons is het nu een beetje lente aan het worden hebik het gevoel…
    en die opengaande veiligheidsspelden, aaarhgh, dat heb ik ook zo dikwijls voor, vreselijk!

Geef een reactie

