Blub

Mijn man heeft iets met vissen. Niet dat ik een vis ben maar hij heeft naast mij en de kinderen ook nog een visbak. Onze jongste dochter is dus genetisch belast met een voorliefde voor vissen. Ze is er echt compleet zot van, gaat mee naar de viswinkel en plakt daar tegen de ramen om naar de visjes te kijken. Ze wil ook altijd tijdens het naar huis rijden het zakske met de vis op haar schoot houden. Grote gruwel als daar ooit eens een gat in zou komen. Er zit wel gazettenpapier rond en zo maar toch,… Ik heb eerlijk gezegd een beetje schrik van vissen.

Nu was het gisteren dus vaderdag en ik maakte een rokske met vissen. Niet voor mijne man maar voor de dochter die het dan droeg ter ere van vaderdag. De stof was eventje zoeken. Uilen zijn populair en een kieken ziet ge ook gemakkelijker voorbij komen dan een vis. Ik vond er redelijk vlak bij de deur in Nederland maar die vond ik dan weer wat aan de dure kant (23,35 voor een meter met de verzendonkosten bij) in vergelijking met de vissen die ik bij fabric rehab vond. Ik bestelde er nog een koppel ander stofkes bij en voor 37 euro was ik gesteld. (verzendonkosten waren 3. 92 euro) Portemonee blij, de dochter blij en de stoffenkast blij. en zo maakte ik dus een rokske, het zoveelste. Blub. Vissenstof is het gat in de markt.

7 thoughts on “Blub

  1. Ik moest twee keer met mijn ogen knippen toen ik dit zag!
    Toen mijn zus (in 1988 of zo) haar communie deed droeg ik een rokje dat hier erg op leek, dat was een blauw met witte vissen en een gelijkaardig model.
    Ik krijg hier helemaal heimwee.🙂

  2. die 2de foto is echt pràchtig! en het rokje past perfect in de rij van hANdgemaakte juweeltjes
    (vandaag trouwens nog veel gestoef van mijn moeder op jouw rokjes waarin Sarah zo vaak verschijnt :-))

Geef een reactie

