Zonder titel

Omdat ik te lui ben om er eentje te verzinnen, doen we het deze week zonder titel. Mijn maaksel van de week brengt ook al geen vernieuwing want het werd alweer een rokske. De kinderkleerkasten moeten gevuld geraken en gezien de oudste dochter iedere dag een rokske vraagt maken we rokskes bij de vleet. Ik maak ze intussen al met mijn ogen dicht en mijn vingers in mijne neus. Dat had ge niet gedacht é!

Als ik nachten doe gaat ze gewoonlijk bij opa en oma slapen dus er moest een logeertas gemaakt worden. Schoon weder lag -toen nog- in het verschiet en alle rokskes bleken tussen de vuile was te zitten. Dus maakte ik er snel eentje om mee te geven. Een waar gemak, al zeg ik het zelf. 🙂 Het werd een fleurig exemplaar naar  Oliver + S patroon. De stof is oz flowers pink gekocht bij Fabric Rehab.

Ik heb de laatste tijd redelijk veel buitenlandse stoffen ‘ingedaan.’ Mogelijks is het binnenkort uit met de pret want ik heb al een hele poos een plan in mijn hoofd dat ik in september tot uitvoer zoek te brengen. In september gaat de jongste hier naar school en dan zie ik mijn dagen erg leeg worden, ook al gaat ze in het begin nog maar een half dagje. Een versch boeleke ziet de man des huizes niet echt zitten en mogelijks heeft hij gelijk, twee is voor de moment echt genoeg.  Dan kunt ge toch vollenbak naaien, hoor ik u denken. Maar ‘k weet niet of ik daar wel goesting in heb.  Da’s toch ook maar op uw eentje thuis. Dus heb ik besloten dat ik terug ga studeren. Ik ben momenteel gediplomeerd verpleegster en ik wil de brugopleiding doen naar mijn bachelordiploma. Puur voor mijzelve opdat ik mij dan niet meer de stoemerik aller landen zou voelen -niet dat gediplomeerde verpleegkundigen stoemerikken zouden zijn, integendeel. ’t Is puur persoonlijk en ge moet het in zijne context zien die ik hier nu niet ga verduidelijken- en vooral omdat ik terug voeling wil krijgen met mijn vak. Ik doe al een aantal jaren nachtwerk en echt zuiver verpleegkundige handelingen zijn daar beperkt. Zodus ik heb al beslist dat ik ervoor wil gaan. Ik wil, ik wil, ik wil,  aan mijn motivatie zal het niet liggen. Nu rest mij nog het onderzoek der haalbaarheid in combinatie met kinderen en huisgezin.  1 lesdag in de week is goed te doen maar er is ook nog zelfstudie en de stageperiode waarbij ik moet gaan werken op ‘gewone uren’ en dus niet ’s nachts en mijn kinders dus niet naar de school zou kunnen brengen of opvangen als ze ziekskes zijn enzoverder. Een hele organisatie en ik zal natuurlijk ook niet zo veel meer kunnen naaien. Maar ik wil dit op het ogenblik echt wel heel erg graag dus een gemotiveerde mens laat zich niet tegenhouden.  Mochten er hier lezers zijn die ervaring hebben met de combinatie gezin/studeren dan hoor ik het graag. Edit: helaas niet haalbaar gebleken.

En dan toon ik na dit zagerige intermezzo ook nog gaarne mijn laatste creatuur want daar ging het dus eigenlijk over.

3 thoughts on “Zonder titel

  1. Oh, daar heb ik nu eens bewondering voor. Mijn lijstje ‘nog interessante studies’ is lang maar ik weet zeker dat het er om een hele reeks redenen nooit van zal komen.
    Ik duim!

Geef een reactie

