Goed gezeten?

Allemaal goed gezeten? Wat u nu te zien gaat krijgen is een project van maanden. Hij kon al eerder afgewerkt zijn maar een dag heeft maar 24 uur en een week maar 7 dagen. Heel lang stond hij tweedelig in een hoek en afgelopen lang weekend is hij dan eindelijk afgeraakt. Over wie of wat ik het heb? Aha! Over de kratstoel van Gerrit Rietveld u misschien bekend en indien onbekend gewoon op de naam klikken en u krijgt alle informatie gratis en verniet van de Wikipedia. Ik geef toe dat ik hem voor ik mijn mAN leerde kennen ook niet kende. Mijn mAN bleek een fan en maakte samen met zijn vader een replika van de rood – blauwe stoel. Ze gebruikten hiervoor de handleiding in het boek Rietveld Meubels om zelf te maken.

En zo nam ik dus op een blauwe maandag dat boek ter hANd en besloot dat het nu aan ons was om samen iets te maken. Ik koos voor de kratstoel. Deze zijn tegenwoordig ook te verkrijgen als bouwpakket maar daar tel je dan al gauw 179 euro voor neer. Jaja, wie design wil zal het ook betalen.

Wij maakten onze proefversie gewoon uit den. De huidige houtmaten komen bijlange niet meer overeen met die van vroeger dus is den onze wat platter en staan de rug -en zittingplanken iets verder uit elkaar. Desalnietemin ben ik content over onze creatie. Nog een likske verf en hij is helemaal gebruiksklaar,… als de kinderen hem daarvoor willen afgeven tenminste want hij is al een volwaardig lid van de zetel -en stoelenfamilie geworden.

De foto, die is helemaal design. Ik zocht een open ruimte om de stoel op de gevoelige plaat vast te leggen. Helaas is er hier niet veel uitloop. De mAN kwam dus op het schitterende idee om de stoel te laten poseren op de boordstenen op ons plat dak. Ingenieus, al zeg ik het zelf. 🙂

11 thoughts on “Goed gezeten?

Geef een reactie

