Rokkenparade

Rokken, rokken en nog eens rokken,… veel anders maak ik tegenwoordig niet meer. Allemaal tegelijk trouwens, als ik den ene beu was dan deed ik eens iets aan den andere. Ik laat ze op u los:

Als eerste een Oliver + S rokske, zelfde model als in vorige post maar dan in de grootste maat zijnde 5 jaar. Ongelukkig genoeg vergat ik naad toe te voegen dus is het ietske korter uitgevallen maar in de zomer moogt ge wat van de billen zien dunkt me. De stof komt van bij Pauli en is fantastisch. Ze lag ergens onderaan in een hoekske van ’t schap. Er zitten gebatikte bollen met reflief op. Heel speciaal.

Op deze ben ik redelijk trots. Het is een model dat ik ook al eerder maakte. Het patroon kom uit den ottobre Lente 2010, de garden flower rok. De rok uit Ottobre is echter niet gevoerd en den deze dus wel. De stof zag ik op facebook in promotie voorbijkomen op Sew Mama Sew. Klikvinger was er snel bij en zo geschiedde. Het had een schoon tafelkleed kunnen worden maar het werd dus een rok.

Deze is ook volgens het Oliver + S patroon deze keer ook maat 5 jaar en zonder vergeten naadwaardetoevoeging. Ik vind het leuk als een rokske een voering heeft. De meeste zomerkatoentjes zijn toch redelijk doorschijnend. Deze stof komt ook van bij Pauli en is ook verkrijgbaar in ’t militair groen.

Onderstaande is de laatste van de reeks. De ruitjes komen terug in de bloemekes dus ik vond het wel kunnen. De stoffen komen ook van Pauli. De bloemenstof is van iets stevigere kwaliteit.

10 thoughts on “Rokkenparade

  1. Awel bij deze onderste strokenrok heb je totaal dat ‘circustent’gevoel niet hé; perfecte combinatie dus! Enne, amai, niet stilgezeten! Hoe lang doe je over zo’n rokje?

  2. Een uurtje! 😮
    Amai, dat vind ik nu eens echt straf. Ik zit dezer dagen zelf aan mijn eerste rok te prutsen en ik heb daar al menig uurtje ingestoken… Kinderrokskes zijn misschien wat gemakkelijker? Alhoewel, dat strokenrokske is toch ook gene kattenpis me dunkt.
    Schoon garderobe!

    • Dat strokenrokske is net het snelste klaar. Strookskes aan elkaar stikken bovenrand omzomen en onderrand omzomen. Ik moet wel zeggen dat ik alle binnennaden afwerk met de overlock, de zomen doe ik met de gewone machine.

  3. Weer zo’n mooie rokjes.
    Seg, ik kom ook regelmatig bij Pauli en ik vind daar noooooit zo’n stofjes.
    Ik ben er zeker van dat mijn dochter dat oranje met de bollekes ook heel leuk zou vinden (of past dat niet meer voor een -slanke- twintiger???)

    • Ah Ik zeg het: deze lag echt ergens in een hoekje. Op die tafel waar je haast tegenloopt als je binnenkomt maar dan ergens helemaal achteraan op het onderste schap achterin. Het is echt een heel mooi stofke, ik zou er zelfs een rok voor de bomma van maken. 🙂

Geef een reactie

