Hulplijn

Heel, héél lang geleden koos een klein meisje een stofke uit de Vermiljoenshop en vroeg om er een rokske van te maken. En nu ben ik eindelijk zover. Ik heb het ideale patroon,… maar ik kan geen combinaties maken. De man vindt het afschuwelijk maar die is eerder klassiek. Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar neig toch ook eerder naar de mottige kant,… maar wij zijn eerder klassieke types dus het is héél goed mogelijk dat de rest van de wereld dit wel mooi blijkt te vinden. Zodus stem in de poll of zeg mij wat u zou doen. Het rokske zit nog volledig in de spelden dus alles is nog mogelijk.

18 thoughts on “Hulplijn

  1. Ik vind het wel geslaagd, vrolijk, speels, lief, zonnig…
    Doen zou ik zeggen, maar…
    Wat vindt het kleine meisje er zelf van ???

  2. Sorry, ik vind het toch niet zo mooi. Ikzelf zou het mooier vinden met een groen polkadotje ofzo… Maar ik ben dan ook wel een beetje klassiek. Maar als het kleine meisje het zelf mooi vindt, dan zou ik het direct in elkaar steken!

  3. Ik vind het niet zo super… ’t Is niet echt lelijk, maar een stofje in een kleur die in de tekeningetjes zit zou mooier zijn. Dat roze, of donkerrood, ofwel dat lichter (en geler) oranje. Er zit al zoveel kleur in de rok dat er niet nog extra bijmoet. Maar het kàn wel, het is niet afgrijselijk ofzo ^^

  4. Ik ben denk ik helemaal niet klassiek (tot grote ergernis van beide oma’s van mijn dochter) en toch vind ik dit wat te veel van het goede… Een beetje té druk naar mijn zin en een klein beetje een tang op een varken…

  5. mijn eerste reactie was ‘oei’ 🙂
    2 leuke stofkes apart, maar samen vind ik het geen schoon koppel ! Succes met de beslissing !

  6. euh, neen, toch niet. Twee dergelijke motiefjes kan je zeker combineren, maar niet in gelijke delen. Maw, ik zou ’t niet afwerken, eerder uit elkaar halen en elk stofje combineren met iets rustigers, en dan kan ’t wel in gelijke delen, maar zo lijkt ’t eerder een circustent.
    De stofjes passen goed bij elkaar, maar dan eerder als een hoofdstof en daarbij afwerken met de andere stof, een biais, een lintje, een zakje… (dus de stofkeuze zit zeker goed, maar in andere verhoudingen.)
    (’t is geen waarheid, ’t maar een tip mijnentwege en een gevoel hé.)

  7. Ik kan dat dus écht niet zien. Pfoe! Ik heb een combinatieprobleem. Niet handig als ge wilt naaien.
    Zegt iemand: zo lelijk! Dan zeg ik: ah ja!
    Zegt iemand: gewéééldig! Dan zeg ik: och ja!
    Dit maar om te zeggen dat ik u niet kan helpen,
    maar dat ik stiekem wel op den tip van Vermiljoen zou vertrouwen!

  8. Ik denk dat Vermiljoen de nagel op de kop geslagen heeft en zie hier twee mooie rokjes uitkomen … Mooi modelletje trouwens! Heb zelf ook nog een restje van die groene stof liggen en ga eens puzzelen of ik daar ook zo’n circustentje van kan maken🙂 (in combinatie met een effen stofje dan🙂 )

  9. Allé nu toch… Maar ik zie dat er toch nog 10 JA-stemmers zijn, dus toch mensen die ook vinden dat het kan🙂
    Maar toegegeven, de professionele commentaar van vermiljoen herself zal wel aangeven hoe het moet qua stijl.
    Maak er dan maar twee mooie rokjes van en laat het resultaat zekers zien!!

Geef een reactie

