De circustent herbekeken

Zoiezo, de hele stoffenwinkel heb ik afgezocht naar het juiste groen,… zoals ge kunt zien heb ik het niet gevonden. Het is dus geel geworden. Hetzelfde geel als in de eendjes, de blaadjes van de bomen, de zon, de kerk, het bloemetje en de mouwen van het kindje haar jurk. Ik ben er nog niet voleldig uit of het nu wel OK is, ik blijf een circustent zien 🙂 … De man ziet het in ieder geval al veel liever.

Voor de bollekes had ik een oranje mee dat onder de TL in de winkel passend leek maar thuis onder de koepel vloekte,… De man werd uitgezonden om iets anders te zoeken. Het einde van deze saga is nog niet in zicht. 😉

Edit: En anders wat oranje misschien? 🙂

12 thoughts on “De circustent herbekeken

  1. amai das snel, ik was nog aan het nadenken over de vorige versie en ik kwam er eigenlijk niet uit. Dit is wel veel rustiger en zo komt dat mooie stofje veel beter uit. Ik heb dat stofje ook liggen en ik vind het ook heel moeilijk om te combineren, ik denk dat ik voor donkerblauw ga, om het fletse van het groen weg te werken

  2. Ik vind de kleurencombinatie beter, maar het circustentgehalte (haha, wat een woord) eigenlijk nog groter… Misschien eens met de breedte van de gele strepen spelen? Ze minder breed maken dan de bedrukte stof ofzo… Offeuh stukjes stof laten terugkomen? Bijvoorbeeld onderaan de gele streken een bepaald motiefje zetten in de gedrukte stof?

    Offff! Misschien moet je net doen alsof het een circustent voorstelt, en er ergens een olifantje opzetten ofzo. En dan als iemand er iets op zegt kun je antwoorden “Ahja, maar circustent was eigenlijk het concept waarvan ik vertrokken ben.”

  3. Amai, ik heb hier de discussie van het jaar gemist!
    Maar ik kan er toch geen nuttige bijdrage aan leveren hoor.
    Ik weet het namelijk niet zo goed.
    Ik denk dat het eerder aan de combinatie stof-model ligt. Het lijkt me gewoon heel moeilijk iets te vinden dat goed bij dat bedrukt stofje past, in zulk een 50-50 verhouding. Een soort bevestiging van Vermiljoen haar uitleg dus.
    Ikzelf zou er een gewoon effen rokje van maken, met een effen tshirtje op of zo.
    Maar ik ben ook nogal klassiek, dus laat u vooral niet tegenhouden :).
    En het blijft tof he, laten we vooral dat goed onthouden :).

  4. Dat vind ik nu al veel beter! En als anderen niet hadden gezegd dat ze het een circustent vonden, had ik de associatie nog niet gemaakt. Achter dat naaimachine kruipen, dus.

  5. dat oranje is een njet, dat geel is beter. Wat blijft is dat ’t twee stofjes zijn (de ene door ’t motief en de andere door de felle kleur) die staan te drummen om de prominentste te zijn. En dat mag je toch vermijden. Soit, ’t is voor de zomer, en dan kán dat wel, me dunkt.

  6. Ik vind het gele precies beter, en ik denk dat je altijd een circustent gehalte gaat hebben als je strook om strook een andere kleur doet, misschien moet je voorkant bedrukt doen en de achterkant effen, voor de voorkant bedrukt en een strook effen en vanachter het omgekeerde??? Dan kan je misschien de rok ook gewoon wisselen van kant en dus eigenlijk 2 rokken hebben 😉

  7. Ik zou ook voor ’t gele gaan, dat oranje maakt het wel heel ‘fel’ maar dan als in ‘schreeuwerig hevig fel’. Dat geel is toch wel wat rustiger. Natuurlijk zullen de kleuren in ’t echt nog anders zijn dan hier op de computer…
    Wat denkt de dochter er eigenlijk van?

  8. Pingback: Verwendag « h AN dgemaakt

Geef een reactie

