Stoffen

Afgelopen week rolde er hier niets van de band. Of toch, ik naaide een nieuwe zoom in een paar gordijnen maar ik heb zo het lichtelijke vermoeden dat u dat niet gaat interesseren. 🙂 Tevens hebben we ook zitten klungelen tijdens het maken van een zwierrokjespatroon. Onze passer kan zo breed niet. Den truuk met het stuk touw doet het hier ook al niet. Mocht er iemand de ultieme truuk hebben dan hoor ik het graag. (Ik hoor het u al denken maar weet van mezelf: op vlak van zo’n dingen ben ik redelijk stom :-))

Maar goed, niets gemaakt dus ook niets te vertellen zult ge denken? Dan zal ik het maar eens over de grondstoffen hebben zekers? *zet zich klaar achter de pupitter, buigt diep en heft aan met den titel*

De stof.

Dames en heren, graag had ik u vandaag het Ă©Ă©n en ander willen vertellen over stoffen. Stoffen zijn er in alle maten en gewichten, in honderduizend kleuren maar ook in zwart of wit. Wie al eens achter de naaimachine heeft gezeten weet dat het een uitdaging is op zoek te gaan naar een leuke stof. Ikzelf werk het meest met gewone katoen. Stoffen met wat rek, tricot,… daar ben ik allemaal nog niet durven aankomen. Maar het leukste van het leukste zijn effenaf de designersstoffen. In het buitenland zijn er verschillende webwinkels die zich daarop toeleggen. Deze stoffen hebben een uitstekende kwaliteit, zijn meestal wat dikker en ze kosten ietskes meer in uwe portemonee maar dat zijn ze waard. Ik zeg u: ze zijn het heel hunne meter of halve meter of al is ’t een kilometer dat ge besteld waard. Een grote diversiteit vind ik vooral in het buitenland. Omdat de verzendkosten hoog kunnen oplopen bestel ik daar altijd de stoffen die ze aan verminderde prijs verkopen. Het gaat dan meestal over de laatste stukskes van de rol die zeker niet minder slecht zijn als het begin. Ze zijn trouwens ook properder gezien ze altijd vanonder gelegen hebben. 🙂 *menigte lacht* Maar gelukkige kan men in ons Belgenland ook zulke stoffen vinden. Hier bijna achter den ruim genomen hoek bij den Hexagoon bijvoorbeeld. Helaas, ik kom daar niet zo graag. Dat winkelke is mij te klein en te druk en ik ben zelden zonder kinderen op stap en met kinderen de Hexagoon binnengaan is een hel, ik zeg het u op voorhand mocht ge het in overweging nemen om het te proberen.

Gelukkig zijn er alternatieven die u vanuit uw luie canapé de prachtigste stoffen kunnen opleveren. Met een klik op de knop legt ge uw favoriete produkten in uw virtuele winkelmand. Maar let op, ik zeg het u maar ene keer: er zitten soms addertjes onder het gras. Soms worden designersstoffen aan zulke spotprijzen aangeboden dat ge u afvraagt of ze van een camion zijn gevallen. Wee uw gebeente want dan is er meestal nog geen BTW aan toegevoegd of andere louche dingen. Ge moogt het hier gerust weten: daar koop ik dus niet. Ik betaal dan precies liever eerlijke prijzen.

Hier in ons Belgenland hebben we gelukkig de prachtige Vermiljoenshop, de -voor zover ik weet- eerste webwinkel des lands met de mooiste designerstoffen, fournituren en patronen van Oliver + S. Mijn bestellingen worden daar altijd vree snel in behandeling genomen en liggen soms den dag nadien al op de deurmat. Het zal u niet verwonderen dat een straffe madame daar de touwtjes in handen heeft. En ze doet dat daar goed. Klantvriendelijk ten top, de leukste stoffen en eerlijke prijzen en je weet bij wie je koopt. Voor designerstoffen groot en klein, moet ge wat mij betreft dus bij Vermiljoen zijn. Maar dat wisten jullie natuurlijk al lang. 😉 Nu denkt ge natuurlijk dat er daar voor mij iets aan vasthangt met zo reclame te maken. Nee absoluut niet. Ik moest dat gewoon eens kwijt. Een goeie commercant moet het hebben van mond tot mond reclame, laat dit mijn bescheiden bijdrage zijn.

En zo heb ik zonder iets te maken dan toch nog een blogpost gedaan deze week. Het was mij een waar genoegen. *buigt diep en zedig*

14 thoughts on “Stoffen

  1. voor de cirkel, maak den helft, je legt het toch tegen de stofvouw
    en dan tja je lintmeter int midden vastpinnen en dan passersgewijs verschuiven en strepekes zetten met een krijtje
    dan roep je je jongste dochter en laat haar de streepkes verbinden, de kleuterklassen oefenen daar vollop op 😉

  2. *En de menigte applaudisseert genadeloos hard!*
    ’t Is dat ik het nog niet aandurf om in al die knappe designerstofkes te knippen, anders zou ik algauw een virtueel boodschappenmandje kunnen vullen 🙂

  3. Leuke post, en jep bij vermiljoen zijn leuke stofkes :), staat op mijn lijstje om daar ook eens stofkes te bestellen. En voor de “passer” ik leg meestal iets onder mijn stof een stuk karton fzo waar ik ook door kan prikken met de naald zodat de lintmeter beter vast zit. Ik maar ook altijd een markering waar ik die vast zet zodat ik zeker nog juist zit als de lintmeter los schiet

  4. Tof, want inderdaad, als het goed is, dan mag dat ook eens gezegd worden he!!!
    An, dat rokske gaat lukken, en Lien, doe zo verder, ik ben fan!!

Geef een reactie

