Het vuurtorenkleurige lentejasje

Begin van dit jaar trakteerde ik mezelf op een abonnement op den ottobre. Het januarinummer doorbladerend was ik meteen weg van het halflange, ribfluwelen, gevoerde lentejasje met stolpplooien voor en achter. Ik hoopte op het stoffenspektakel een mooie bedrukte (baby)rib te vinden maar dat was noppes. Een voeringsstof vond ik wel. Voor de buitenstof trok ik naar Pauli en vond daar een vuurtorenrode ribfluweel die bij het thuiskomen enorm vloekte bij het rood in mijn voeringsstof. Gelukkig hadden ze bij Pauli de blauwe versie nog liggen die wel mooi contrasteerde. Oef. Daarna heb ik wel een miljoen keren het patroon doorgelezen, raad gevraagd aan Prutsen én voor het eerst in mijn leven een testversie gemaakt enkel in buitenstof.

En dan het echte werk. Ik ben er toch even mee bezig geweest. Al bij al viel het wel mee behalve dan de automatische knoopsgatfunctie van mijn machine en allerlei kleine dingen in het patroon die ik niet goed snapte waardoor vermoedelijk mijn voering niet echt zoals het zou moeten in de jas steekt. Maar al bij al valt het visueel nog wel mee, ge kunt er in ieder geval niet naastkijken. Op de kraag maakte ik nog een bloemeke volgens deze methode. En dan volgen nu de foto’s van het model dat er niet echt zin in had. Van het ribfluweel heb ik al lang spijt, alles blijft erop plakken en wij hebben een harige kat. Jochei!

8 thoughts on “Het vuurtorenkleurige lentejasje

  1. Wow, ziet er een moeilijk patroon uit. Ik zou nooit durven beginnen aan een jas, denk ik.

    (En nu denk ik, als An zo moedig is, waarom dat rokpatroon van Tante Hilde dan niet proberen?)

    • Hier staat nu eens nét hetzelfde op het programma voor deze week, dat is duidelijk een populair jasje. (Al ben ik niet voor het ribfluweel gegaan). Het resultaat mag er zijn hoor, ik hou van meisjes in stijlvol rood! Voor Liv wordt het groen. Ik heb zelf een rode stolplooijas en ik zou het nogal gek vinden om van mijn dochter een kopietje van mezelf te maken. 🙂

Geef een reactie

