Vie va Bomma

Het begon allemaal met het rondlezen op diverse blogspotten. Moeders maakten rokskes voor zichtzelf. Niet voor de kinders hé. Neenee, helemaal voor zichzelf. Allé ‘k zal dat dan ook maar nekeer proberen, dacht ik. Eerste probleem was al een patroon vinden.  Hét patroon dat hot is in blogland komt uit een Knipmode van maart 98 of zoiets maar die heb ik dus niet in handen. Helaas want het is het ideale patroon. Gelukkig is er dan nog de hulplijn op de blog van Tante Hilde maar daarvoor is rekenwerk nodig en dat moet ik aan de man vragen en die wil ik na het plooirokskesgedoe even niet meer belasten. Maar plots kreeg ik een schitterend idee en ging op zoek tussen de kooppatronen op de site van Knipmode. Hoera, hoezee er stond een patroon op dat geleek op de bewuste populaire rok. Helaas had ik op die moment mijn betaalkaart niet in de buurt én was ik te tam om op te staan en ze te gaan halen. Den dag erna was ik voorzien, betaalkaart in de hand en mijn klikmuis in de andere. Ge gaat het niet geloven maar het ideale patroon was weg! Het stond er gewoon niet meer tussen. Den halve wereld had blijkbaar hetzelfde idee gehad en ja LAP é! Dus speurde ik maar tussen de andere patronen op zoek naar iets wat leek op een A. Ik dacht het gevonden te hebben. Hoezee. Na enkele dagen viel het patroon op de mat. Ik kocht stof en voering die even duur was als mijn buitenstof, iets wat in mijn ogen volledig fout is. Een voering zou goedkoop moeten zijn. ’t Is dan ook nog dunne katoen en ge kunt er nog doorkijken ook. Enfin, 22.50 euro voor de stof. Voor dat geld koopt ge in de beter winkel gene rok.

En we begonnen eraan. De overlock en ik werden vriendjes. Het creatuur en ik veel minder. Vie va bomma zeg, zo’n breed geval en ’t ergste van al is dat ik er nog ingeraak ook. Hij is ongeveer 5 cm breder dan de zomerrokken in mijn kast maar hij valt niet van mijn gat dus hij past. De schaamte nabij. En het motief maakt nog veel dikker. Ik bespaar u de foto met model en presenteer u hier luid zingend van vie van Bomma mijn mislukking van formaat met de nadruk op FORMAAT en kruip onmiddellijk op mijn hometrainer. ZUCHT Gelukkig is het voorlopig nog geen rokskesweer.

Ik smijt hem onafgewerkt in de lappenmand. De stof komt van bij Pauli maar dat is in dit geval gene reclame. En dan vergat ik ook nog te schrijven dat ik mij misknipt heb waardoor de onderomslag niet klopt. Miserie, miserie,…

En veu moa nen dikke cervelaaaaaaaaa troel-la-la.

7 thoughts on “Vie va Bomma

  1. Hoi,

    Heb ik dus ook al enige tijd last van, dingen die ik maak passen niet of staan voor geen meter. Dus ik blijf maar zoeken naar patronen die misschien wel staan en welke maat moet ik dan nemen en welke stof, met als gevolg dat ik bijna niet meer aan kleding begin en allerlei andere dingen maak..
    Terwijl ik nog stof genoeg heb en ook kleding nodig heb!

    Succes verder!

  2. allé, dat zou ge zo niet zeggen, ziet er plezant fladderig uit! ma ja, iets inschatten op verdikkings-factor zonder model is moeilijk. en da is wel duur van de pauli verdekke!

  3. Ik moest zo lachen met uw postje, het is zo jammer en lollig tegelijk :).
    Maar ik denk he, ik denk dat het al bij al nog meevalt.
    Ik heb onlangs ook een rok gemaakt en dat is pas een seutenrok, echt niet te doen. Ik durf hem niet dragen en al zeker niet tonen op m’n blog.

    En wat kilootjes meer, dat is allemaal niet erg denk ik.
    Die rok ziet er toch niet zo breed uit, vind ik.

    Met andere woorden: tonen! tonen! tonen!

  4. ça va nog, alles, maar dan ook alles wat ik voor mezelf maakte trekt werkelijk op niks. Ik slaag er dus werkelijk elke keer in om verkeerde patronen te combineren met de verkeerde stoffen.

  5. Moedig dat je het hier neerschrijft. Herkenbaar ook. Maar dat model van tante Hilde is echt heel simpel. Kan je niks aan misdoen. Alleen zou ik hem niet meer recht naar beneden maken maar onderaan een 10-tal cm breder. Ofwel neem ik gewoon erg grote passen…

Geef een reactie

