Sokken

Afgelopen weekend is het ongelofelijke waar geworden: ik heb 1 paar zo goed als identieke sokken gebreid. Met dank aan de NMBS want ze zijn grotendeels op de trein gemaakt. De gelukkige ontvanger zal het  pasgeboren broertje van het klasvriendje van mijn oudste dochter zijn. Hopelijk is hij geen lid van de club der lange tenen en passen deze sokken hem precies. Ik maakte deze sokken op rondbreinaalden naar een recept uit mijn pas verworven boek: twee sokken tegelijk van Melissa Morgan -Oakes. De techniek van twee sokken tegelijk breien vroeg echter nog iets teveel denkwerk dus maakte ik ze één voor één. Dankzij dit boek leerde ik eindelijk een correcte spie maken, iets wat ik in het verleden blijkbaar altijd verkeerd deed. Enkel aan den teen is het nog wat foefelaré, ik vind ze persoonlijk iets te puntig. De wol is van scheepjes en kocht ik in het wolwinkeltje.

2 thoughts on “Sokken

Geef een reactie

