Oooh wat zijde gij schoon,…

Aangezien ik toch ’t één en ’t ander te melden had kwam het verwerven van deze ‘schone’ blogaward mij goed van pas. Allereerst en geheel conform de regels dank ik Vixylady van Ik kwam, ik zag en ik schrijf voor het toekennen van deze award. Ik kan misschien al van start gaan met een leuk weetje want onlangs kwam ik tot de ontdekking dat de enige echte Vixylady en ik vroeger in hetzelfde dorp woonden en naar dezelfde school gingen. Waar ‘de facebook’ al niet goed voor is.

Tweede wetenswaardigheid: ik ben al 3 weken bezig aan hetzelfde project dat ik dit weekend klaar hoopte te hebben. Helaas ontdekte ik een kleine scheefheidsfout die ik echt niet kon uitstaan waardoor ik het hele ding terug uit elkaar heb gehaald en de gebloemde tas boos over mijn hoofd heb getrokken terwijl ik heel luid: foert riep. Sindsdien heb ik hem niet meer aangeraakt uit faalangst  en heb mij op kleinigheden gestort.

Punt drie: Ik maakte een ritszakske en het is goed gelukt. Bedoeling was om er mijn breike in te kunnen steken maar helaas, het is natuurlijk te klein. Ik deed een poging het weg te schenken maar iedereen aan wie ik het wou geven bedankte ervoor. Jammer want ik vind het zelf wel mooi.

Punt vier: Volgens een afspraak die hij vergeten bleek te zijn doen wij niet aan commercieel gedoe zoals valentijn. Liefde moet er iedere dag zijn. toch? Enfin, hij kon zich die afspraak dus niet meer herinneren waardoor ik schaamtelijk met lege handen stond toen hij mij afhaalde op ’t werk en ik bovenop een pakske stof ging zitten. In het pakske zat dan ook nog eens een stoffenbon en tot overmaat van ramp vond ik in de zak ‘versch’ schepsnoep van de markt die ik meenam naar ’t werk -en die hij gaan kopen was- een minizakske hartensnoepkes. Ik ben een romantisch schandaal en zal op een andere niet commerciële dag mijn schade wel inhalen.

Punt 5: Ik was vandeweek in de Fnac om een filmke te kopen voor de kinderen tot ik werd aangetrokken door het hobbyboekenrek. Ik kwam thuis met volgende titels: De kleermakersgids, kleding en knuffels voor de kleintjes en twee sokken tegelijk.

Punt 6: een foto van mijn stoffenkast op vraag van Tante Hilde. Mijn stoffenkast is veel te klein en alles ligt op elkaar ‘gestoempt’ maar ik heb helaas niet meer ruimte of mogelijkheden om uit te breiden. Vandaar dat ik voorlopig een stoffenstof heb ingelast al vraag ik mij af hoelang ik dat precies ga volhouden. Foto’s in twee delen en dan staat er nog niet alles op wegens de verkeerde lens op ’t toestel en te lui om den trap nog eens helemaal te doen om de andere op te halen.

Punt 7: Gisteren maakte ik een rokske uit den ottobre Lente 2010. een mooi model type zwierrok maar afgewerkt met een brede tailleband en blinde rits. De maatopname bleek al niet simpel omdat ze in 3 verschillende maatcategorieën viel. Îk besloot dan maar een 116 te maken maar die bleek veel te breed in de taille. Ik heb dan onkatholieke of andere godsdienstige dingen gedaan om het ding aan te passen en nu past het dus maar waarschijnlijk niet voor lang. De blinde rits instikken bleek een makkie al had ik achteraf wel een teut op de overgang van rits naar de achternaad.  Het strijkijzer heeft dat een beetje kunnen oplossen maar na verloop van tijd komt ‘denteut’ er toch terug in. Ook de zoom maken bleek geen sinecure want ik had overal stof teveel waardoor het trok en broebelde aan alle kanten. Conclusie: het is een mooi rokske doch op het lijf van mijn kind is een rokske met een elastiek bovenaan veel passender en rapper gemaakt. Leve het patroon van Mme Zsazsa dus. De stof is iets dat ik meegraaide op een vorig stoffenspektakel. Ik weet niet waar mijn gedachten toen waren, … het is ietskes teveel behangpapier naar mijn gedacht.

Ziezo, 7 wetenswaardigheden paseerden de revue. De 7 bloggers die deze award nog niet kregen krijgen hem van mij, ik weet alleen niet wie ze zijn. 😉

4 thoughts on “Oooh wat zijde gij schoon,…

Geef een reactie

