Jarig

En toen werd ze al twee jaar,… daar hoorde een hANdgemaakte kroon bij. Ik gebruikte hetzelfde ‘recept’ als Mie van Lilimie en zette ze in de rapte in elkaar op een woensdagnamiddag in kinderlijk gezelschap. Ik maakte ze naar de tip van Mie een viertal centimeter langer. De punten mooi uitduwen lukte met mijn in de wolwinkel gekochte bamboe puntenuitduwding. (de verpakking ligt boven en ik ben te lui om snel even de trappen te bestijgen om de echte naam te bekijken) Enkel in de ‘dalen’ bleef het er wat trekkerig uitzien, niet genoeg ingeknipt vermoedelijk. En zag u het, zag u het!? Ik heb de 2 erop weten te appliceren, niet erg netjes maar ze staat erop. Hoera!

Als cadeautje maakte ik haar een eigen exemplaar van de logeertas, omdat ze altijd met die van zus ging lopen. Buitenkant is rib van Pauli, binnenkant komt van bij Vermiljoenshop denk ik,… het staat nu in ieder geval niet meer in de winkel dus ik ben niet zeker. (jawel zoveel stoffen koop ik :-)) Het bovenste beleg aan de tas bevestigen werd weer een heuse nachtmerrie, uit pure miserie heb ik het de avond voor de verjaardag maar ‘snel’ met de hand gedaan. En de hartjes zijn dan uiteindelijk ook een applicatie geworden, we gaan het nog leren zowaar!

Verder is er hier ook twijfel omtrent een buitenkans,… de betere naaimachine werd mij aangeboden aan een gereduceerd tarief. Ik ben zeer tevreden over de confidence voor het gewone naaiwerk. Voor het zwaardere naaiwerk zoals tassen heeft het toch zijn beperkingen. Helaas, ik ben pas jarig in april,… een Singer confidence iemand?!! 🙂

 

Dan toch nog op zolder geraakt. 🙂

10 thoughts on “Jarig

  1. die naaimachine, Singer Confidence, hoe oud is die, waarom verkoop je hem, wat kan hij wel en wat kan hij niet, ik bedoel, ik heb een oude singer van mijn mama, die is ongeveer 50 jaar oud (de singer hé ;-)) en volgens de madame van de Singer winkel in Leuven is die machine niet echt aangepast aan de moderne stoffen. Ik heb ondertussen eens gegoocheld op Singer Confidence en zie nu wel dat dit een nog niet zo oud machien is…
    En de cruciale vraag, hoeveel vraag je ervoor?
    (Mijn dochter is pas beginnen naaien en ze zou wel een andere machine willen, maar ze wil liever niet teveel geld uitgeven aan een naaimachine, toch niet vooraleer ze er zeker van is dat ze zal blijven naaien, vandaar de vraag.)

  2. Pingback: De Oliver +S rok « h AN dgemaakt

Geef een reactie

