Knipperdeknip

Alweer niets gemaakt deze week of toch niks toonbaar. Ik maakte wel een boodschappentasje volgens het recept van Eloleo maar heb de bevestiging van de handgrepen schijnbaar niet zo goed begrepen. Terwijl ik mezelf bezigde met soep en patatten gaf ik mijn stoelzittende en gazettekesbladerende man de opdracht om de stof te knippen. Hij gebruikte het rollend mes maar ik hoorde hem al heel snel vloeken en doen. Het sneed niet goed genoeg naar zijn goesting en daarom had hij met volle fors gedrukt waardoor er nu diepe sneden met uitstekende stofresten gesneden zijn in mijn snijmat. 🙂 Toen vroeg hij de stofschaar,… ik heb 1 goeie stofschaar of beter stofschaarke want het is geen groot model en ze is al een aantal keer gevallen waardoor ze op sommige punten van ’t snijvlak braamkes heeft die deftig knippen verhinderen. Ook de punt knipt niet meer zoals zou moeten. Enfin, ik had hem beter een zaag gegeven om die stof te snijden. Hoewel hij het zelf ook wel had gekund want hij was goed bezig. 🙂 Mijn scharencollectie is groot en ik heb al diverse grote en echte stofscharen gekocht maar geen enkele knipt zoals het zou moeten.

En toen kreeg ik zaterdag plots een cadeauke. Zeer op zijn mans werd het opzichtig en met veel gebaar neergelegd op den bureau waarna ik moest vragen wat dat was en voor wie het was, voor welke gelegendheid, wat erin zat enzoverder enzovoort. Het was dus een schaar, een echte grote stoffenschaar van bij de Suy. Wie de Suy kent weet dat een bezoek aan zijn winkel (schuin tegenover de ingang van het stadspark) veel tijd en geduld kost want de Suy die heeft altijd wel iets te vertellen.  Mijn man trotseerde dus de Suy om voor mij een stoffenschaar te kopen waarvoor dank. Ze knipt natuurlijk geweldig goed en ik kan ze bij botheid steeds laten slijpen bij de Suy zelve. Al hoorde ik wel dat dat ongeveer evenveel zou kosten als een nieuwe schaar te kopen. 🙂

De nieuwe schaar mocht direct een nieuw en groots project knippen en ik zag dat het goed was.

8 thoughts on “Knipperdeknip

    • Ja, ik moet dat beamen. Ik kreeg ’s nachts op ’t werk zelfs nog een SMS met de vraag of ik nog naaigerief nodig had. SLecht als ik ben heb ik gezegd dat mijn stikmachien eigenlijk niet straf genoeg is. Ik heb geen SMS meer teruggekregen. 🙂

  1. Pingback: De calvarietocht der luiertas « h AN dgemaakt

  2. Waar vind jij zo’n leuke stoffen? Ik ga ook regelmatig langs bij Pauli maar vind de stoffen er niet zo speciaal als je het vergelijkt met oa Vermiljoen…

Geef een reactie

