Toen waren ze met twee

Afgelopen 4 dagen werd er hier heel wat gestikt en nog inderhaast gemaakt. Naast de cadeautas was er het GSM-zakske en de kerstrok. En toen werd het kerstavond en  ook pakskestijd en was het na het geven ook mijn beurt om ‘te ontvangen’. Mijn wederhelft zorgde voor enkele coupons effen stof en een stoffenbon als cadeautje van de kinderen. Zelf gaf hij mij een vierkant en langwerpig bakske dat ik even moest betasten vooraleer ik doorhad wat erin zat. Het leken 4 klossen,… toen gingen de jinglebells rinkelen en haalde mijn man een pak met ‘het machien’ boven. Sinds toen was mijn stikmachine plots niet meer alleen want overlockbroer kwam naast hem te staan. Ik had het hem nochtans -tig keren gezegd: ik zou begod niet weten wat ik met zo’n machien moet doen,… Maar de winkeldame had hem gezegd dat ik al heel geïnteresseerd was komen informeren. Helemaal niet correct: ik ging vragen achter mijn al eeuwen bestelde rolzoomvoet. Die had ik binnenkort niet meer nodig volgens haar want mijne man was een overlock komen bestellen voor mijne kerstmis. Waarna ik mijn wederhelft dus uitvroeg en die ontkende alles want ik had tenslotte toch gezegd dat ik niet wist wat ik daarmee zou moeten doen. Enfin, nu heb ik er dus ene waarvoor natuurlijk bedankt. Iemand die weet wat ik ermee moet? 🙂 Ik hoop dat de winkeldame morgenvroeg in goeie doen is en mij een beetje duiding wil geven. Ik heb er al een stukske mee proberen te stikken maar dat is toch maar iets raar. Ik heb hem bij wijze van oefening ook al eens helemaal terug opnieuw opgezet en dat was een wreed moeilijke bevalling. Als dat maar goedkomt,… maar toch nog eens bedankt voor de zeer gelukte enorme verrassing. 😉

9 thoughts on “Toen waren ze met twee

  1. Je kunt er in elk geval leuke sierrandjes mee maken op kleding (bijvoorbeeld bij een shirt langs het randje van de mouw en de onderrand), verder is het afwerken vele malen mooier, zeker als je aan elkaar gestikte stukjes (bijvoorbeeld rand onder een rokje, mouw en pand, etc) op die manier aan elkaar maakt (hoef je dus niet meer te zigzaggen) Tot slot kun je ook de onderkant van een rok/jurk/shirt ermee afwerken in plaats van om te zomen (en een zigzagje als afwerking vind ik vaak niet zo mooi)
    Haha, genoeg mogelijkheden dus; ik ben jaloers!

  2. da’s een heerlijkheid om in huis te hebben, je werkt gewoon veel vlotter veel beter af. Ik stik er ook alle tricot mee, want dat deed mijn oud machien niet zo goed.
    In het begn is dat wat wenne, het bedraden en zo, maar dat went wel! opletten voor spelden, want als je messen daarover gaan, maak je de messen kapot, en die zijn niet goedkoop.

  3. Ik ben fan! (En aas verlekkerd op die van mijn moeder…)
    Voor niet-rekbare stoffen vind ik het niet echt noodzakelijk maar wel heel makkelijk om af te boorden. En voor tricot is het een zaligheid. Gedaan met dingen die in alle richtingen scheef trekken!

  4. Wauw, da’s nog eens een mooi kado! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt als je hebt uitgevonden hoe hij werkt 🙂
    Ik wil er ook een gaan kopen van mijn opgespaarde verjaardagscentjes, het lijkt mij superhandig zo’n lockmachien!

  5. ik geef je een tip: volg ergens een workshop voor overlock. Ik heb dat ook gedaan en ben er zelfs voor tot in nederland gereden. ‘k zou wel niet meer weten waar, ’t is al 10jr geleden, maar je haalt er zooooveeel meer uit als je weet wat je machien kan, echt waar!

    • Moest je ooit weten waar er een workshop zou kunnen gevolgd worden, dan hoor ik dat graag…Ik heb vandaag net dezelfde machine gekocht, in de Singerwinkel in de Tiensestraat in Leuven.
      De draden uittrekken en terug opzetten… daar heb ik mij nog niet aan gewaagd. Eerst proberen gewoon te gebruiken (dat opnieuw opzetten zal voor later zijn)…

      • Ha in mijne winkel. 🙂 De draden uittrekken en terug erop was ’t eerste wat ik deed. 🙂 Workshops overlocken heb ik tot op heden nog niet direct gevonden. In de Singerwinkel geven ze wel naailessen waar er ook met die overlock gewerkt wordt.

Geef een reactie

