Kukelekuuuu

Zo nog snel op ’t einde van ’t jaar vieren we de verjaardag van Caroline. Caroline heeft een vrij bijzondere gave want zij is vogelfluisteraar en ja, ze heeft eigenlijk ook iets met kippen. Toen ik een origineel zelfgemaakt cadeau probeerde te bedenken voor haar verjaardag viel het mij plots in dat ze bij Vermiljoen hanenstof verkopen. Ik bestelde snel een lap die natuurlijk snel in de bus stak. Bij Pauli vond ik een bijpassende stof in een materiaal met een wolachtig aspect. Het tasmodel dat ik in gedachten had is iets minder origineel en het lijkt er nu natuurlijk op dat ik alleen nog maar deze tassen maak,… maar ik had het zo in mijn hoofd dus het moest maar even. Bedoeling was om niet de hele tas in ‘haan’ te maken want dat zou iets te schreeuwerig zijn. Ik wou een strook ‘haan’ langs de buitenkant en de voering binnenin volledig ‘haan.’

Maar die strook,… ik dacht dus dat dat een makkie werd en dat ik die gewoon maar uit de stof diende te knippen en huppekee tussen mijn doormidden gesneden taslichaam te plakken. Helaas zijn hanen wispelturig qua print en was het dus een hersenbreker om daar een min of meer rechte lijn ‘haan’ tussenuit te halen. Een klus die mijn man met veel gemopper en gezeur op zich nam én tot een goed einde bracht waarvoor langs deze weg nog eens mijn oprechte dank.

De tas in elkaar zetten ging vlotjes en ik ben tevreden over het resultaat. De jarige was blij en hoera, de blauwe stof met het wollige aspect bleek dan ook nog eens haar favoriete kleur. Goede punten en een bank vooruit. Kukkelekuuuu, ik heb nog een klein stukske op overschot. Wat zouden we daar weer eens van bijeen kakelen?

10 thoughts on “Kukelekuuuu

  1. Héél mooi! Ge bent ondertussen ne prof “handtassen maken” geworden. Doe maar verder, ik vind dat nooit saai. Ik kijk al met plezier uit naar uw volgende exemplaar.

  2. Knap!
    Handtassen maken, dat lukt mij voorlopig niet zo goed.

    Al de tweede keer dat jij net hetzelfde stofje uit de Vermiljoenshop koos als ik: die hanen worden stilaan een truitje op mijn naaitafel.

  3. haha zo grappig dat jouw man meehielp!
    Hier ook hanenstof in de stapel, maar tzal iets voor de zomer worden, want jarige winand heeft ZOOOOOveel kleren gekregen dat hij het allemaal niet aankrijgt deze winter…

  4. Pingback: De kippige slab met mouwen « h AN dgemaakt

  5. Pingback: De haaktas | h AN dgemaakt

Geef een reactie

