Stoffenspektakel

En toen was het zondag en lag ik te bed na een derde nacht hard werken. Maar slapen, dat lukt niet echt goed als je weet dat er iets leuks aan de gang is,… Om 1 uur hees ik mijn belabberde lijf uit bed, haalde geld uit de muur, belde de chauffeur en trok naar de Brabanthal in companie van man en jongste dochter. Een echt spektakel was het, zoveel stoffen: jeeee-tje! En daar gingen we dan, op mijn man ’s tempo. Slenter, slenter langs de kraampjes, op z’n zondaags, op ’t gemak. Heel plezierig, met een zeurend kind dat mamaaaaaaaaaa, maaaaaaaaa-maaaaaaaa begon te brullen telkens ik even uit beeld verdween. Tot ik mijzelf niet meer kon bedwingen en ik ze buiten bonjourde. Laat mij hier maar rap efkes doen, doen jullie buiten maar een ommetje,… en daar ging ik als een hazenwind langs de kramen op zoek naar mijn buit. Op ’t gemak kijken en voelen en nog eens kijken is geheel tegen mijn principes. Kijken, pakken en hup naar het volgende doel. 11 meter stof, 5 ritsen en een patroonboek later gaf ik er de brui aan. De werknacht zat me nog in de benen. Tevreden, dat wel, al had ik gehoopt wat meer effen stoffen te vinden. Ik heb nu gerief voor minstens 2 rokjes, mogelijks een broek, mooie paarse fleece, … de twee onderste foto’s zijn van mijn favoriete stoffen uit de hoop.

 

10 thoughts on “Stoffenspektakel

  1. Jaaa het stoffenspektakel! Ik ben er vorig jaar heengeweest in Eindhoven, maar had nu nog zoveel stoffen liggen dat het zonde was om er nog bij te gaan leggen..

    En ik moet nogsteeds aan de naai! Soms zou ik willen dat jurken zichzelf naaiden…

  2. pffffffff, ik ben zo aan het balen dat ik niet o phet spektakel in Leuven ben geraakt. Maarrrr… ik ga ervan uit dat dit mijn lot is en dat er fantastische stofjes voor geen geld op 6 december in Namen op de kop te tikken vallen.
    Naar het schijnt heel erg de moeite omdat het het laatste stoffenspektakel van het jaar is.

    De voorlaatste stof hoop ik daar ook te vinden, want daar krijg ik instant creatieve kriebels van.

    Have fun!

  3. Het bovenste stofje heb ik in het rood gekocht en er een rokje voor de dochter van gemaakt. (zie blog)
    Laat je een foto achter als dit stofje iets geworden is?
    Het voorlaatste stofje ligt hier ook al als kleedje in de kast.
    Chance dat ze genoeg meters stof bijhebben op het Stoffenspektakel!

Geef een reactie

