De weggever,…

En klaar is hij dan,… mijne weggever, een beetje bibberachtig maar een gegeven paard moogt ge niet in de mond kijken  en schoon scheef is ook niet mis. :-) Een modelleke van Keyka Lou is het geworden, datgene dat ik al ’t meeste maakte, een beetje zekerheid was niet misplaatst vond ik. Om toch een beetje waaghalzerig uit den hoek te komen verving ik het opgestikte binnenzakje door een ingewerkte binnenzak met rits. Het verliep niet vlekkeloos, het ziet er ook niet vlekkeloos uit maar het is gelukt. De rits gaat open en dicht en er valt niks door het zakske als je er iets insteekt.😉

Verder heb ik nog een probleem met de rimpelelastiek. Mijn eerste zakje maakte ik zoals voorgeschreven dus zonder het vast te hechten. Bedoeling was dat je er dan zelf rimpel in kon trekken maar dat gaat evengoed met de stoom van uw strijkijzer. Nu heb ik dus de draden aan het begin en eind eens teruggestikt opdat ze beter zouden blijven zitten, die van ’t eerste zakske zijn namelijk al losgekomen. Hopelijk is dit de oplossing. Ik vind de zichtbaarheid van die elastiek aan de binnenkant ook niet zo mooi. Ik deed een poging op deze te verbergen door er vanbinnen een reep stof tegen te stikken maar dat trok op niks. Den elastiek bleef dus in al zijn naaktheid, de gelukkige winnaar zal daarmee moeten kunnen leven.😉

Ook slim was dat ik met twee kleuren draad gewerkt heb, paars als bovendraad en turqoise als onderdraad. Helaas, ik ben het één keertje vergeten waardoor de X-boxen van de handvaten aan de binnenkant schoon paars zijn en scheef want rechte X-boxen zijn mij al zelden gelukt. 

Mits bestudering met de loep zal men nog andere onvolmaaktheden kunnen ontdekken maar laat dat net het mooie aan een hANdgemaakt werkstuk wezen. Als extraatje maakte ik er nog een klein portemoneekesachtig ding bij. Patroon ook van de hand van Keyka Lou in dezelfde stof. Het is wat dik uitgevallen waardoor het afstikken wat moeilijker en kronkelig verliep maar zoals ik al zei,… een gegeven paard,…

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier aan heeft. Uw kans wagen kan enkel via de commentaarfunctie op de blog zelf. (dit hele verhaal komt ook nog eens op mijn FB-account alwaar er ook regelmatig reacties verschijnen) Laat ons zeggen dat ik volgende week maandagavond 23/11 het winnende lot trek. Succes.

Stoffen komen van bij Pauli.

2009 11 13_0314

2009 11 13_0317

2009 11 13_0285

35 thoughts on “De weggever,…

  1. hé! Mijn reactie van vannacht op 2 u is weg??? zomaar weg???? Of is dat omdat ge ’s nachts moet slapen en geen blogs lezen?
    In ieder geval: ik heb al wel een echte originele hANdgemaakt en ik kan het iedereen aanraden;-) Zo erg dat ik zelf geen bezwaar heb tegen het winnen van een tweede exemplaar. Want de mijne is natuurlijk niet PAARS en mijn huidig breiwerkske zou beter in een paarse passen, want paars met rood, dat vloekt zo’n beetje;-) En van hAndgemaakten kunt ge nooit genoeg hebben;-)
    Maar zonder zwans nu: uiteraard gun ik eenieder zijn eigenste hAndgemaakt want eenmaal ge er één hebt, kunt ge niet meer zonder.
    Voila, ik heb gesproken. Voor de tweede maal.

  2. Aaah, ik vind hem écht mooi gelukt. Dus ik heb heel lang getwijfeld of ik toch niet zou meedoen. Maar ik ben helaas echt niet paarsig. Ik heb al verschillende keren geprobeerd (door een paarse stofjesruil bijvoorbeeld) maar ik merk dat paarse dingen bij mij in de kast blijven hangen. Dus hoera voor je naaikunsten, en hoera voor de paarsliefhebber die je werk volledig tot zijn recht zal laten komen door er dagelijks mee te pronken!

  3. Uw tas is prachtig… mor, ik hou niet van paars😦 of enkel van heel donker en effen paars. Als ze nu rood, groen, blauw, zelfs geel was, deed ik gelijk mee. Ik sluit me dus aan bij Riet… (volgende keer iets roest-oranje of olijf-groen…?).

  4. Ik hou wel van paars! En ben net op zoek naar een ruimere tas, dus… nu maar hopen dat ik em win!!!
    Vind em echt wel mooi, trouwens, ge moogt er fier op zijn!

  5. Oh leuk! Mijn bedoeling was om voor mezelf een nieuwe tas te maken om te gaan werken ( na 6 mnd zwangerschaps – en ouderschapsverlof). Ik ben er nog niet toe gekomen. Maar misschien kan ik er nu wel eentje winnen! joehoe! Ik doe dus mee!

  6. Woehoe, ik heb je blog net op tijd ontdekt zie ik🙂, ik vind het supermooi en waag graag mijn kans!
    Ik vind je blog ook heel leuk, dus een lezertje bij! Ps: die rode tas, wat een prachtige stof ook!!

  7. Ik vind hem ook héél erg mooi, maar helaas ook hier geen paarsliefhebber. Ik houd het dus gewoon bij mijn complimenten en succes aan de deelnemers!

  8. Pingback: Pia » Blog Archive » Win wan won

Geef een reactie

